Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Rkarlsson skrev:
Hos oss är det inte Ryssen som försöker förgifta oss. Det är våra politiker,
Med vilket gift försöker våra politiker förgifta oss?

P
P paralun skrev:
Trumpen har nog en plan.
Vad baserar du det antagandet på?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
Z Zodde skrev:
Hade du bara sagt ”tack för tipset” när flera av oss dissade Marcus hade vi sluppit dra det i långbänk men du gick i försvarsställning direkt tyvärr…
Jag föreslår att du helt enkelt inte läser växelventils inlägg i forumet, och definitivt inte svarar på dem. Det mår du nog bättre av.

P
Intet Intet skrev:
Du "glömde" de som gjorde hästjobbet och kom först till berlin. 😉
Det kompenserade dock tyvärr inte för att de satte igång hela eländet tillsammans med nazisterna.

De fick f.ö. rejält med materiell hjälp från USA och Storbritannien. Utan den hjälpen hade de knappast varit först till Berlin.

F.ö. så var det mest en politisk grej att ryssarna hann först till Berlin. Både Montgomery och Patton hade kunna hinna först, men i Yalta kom man överens om att ryssarna skulle ta Berlin.

• Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Ny chans här att få förklarat den Ryska officiella inställningen till krigets uppkomst och möjliga slut.
Angriparens bortförklaring om hur kriget började är tämligen ointressant.

Ryssland kan få kriget att ta slut mycket snabbt helt enkelt genom att ta hem alla ryska soldater från Ukraina.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
MultiMan och 9 till
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Jo men jag tror planen innehåller att de två stormakterna i världen tvingar parterna till förhandlingsbordet.
Varför tror du det?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Sen måste det bli det pris även för Ukraina och det stavas nog, Krim, Luhansk samt Donetsk.
Ska vi gå med på ett folket där offras?

• Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
P
Z Zodde skrev:
Vilka starka nazi-tendenser har funnits i Ukraina innan invasionen? Måste ha missat dessa…
Vi har nog i Sverige haft större nazistproblem än Ukraina har haft de senaste decennierna.

Glöm dock inte att när ryssarna använder ordet nazist så betyder det någon eller några som är fiender eller motståndare till Ryssland. Rysslands anhängare i den fria (väst)världen har tyvärr anammat detta tankesätt.

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
P
K Krille4 skrev:
"Ett bra tag sedan" - ja personen dog 1959
Mördad av KGB.

RoTe
P pmd skrev:
Vi har nog i Sverige haft större nazistproblem än Ukraina har haft de senaste decennierna.
Du menar alltså hotet mot judar? Vilka är det största hotet nu och hur många är dom?

P
Intet Intet skrev:
För att det florerar massor av bilder på ukrainska soldater med Nazisymboler.
Menar du att det innebär att Ukraina är ett land styrt av nazister?
N.B. att den ryska definitionen av nazist inte är den gängse i övriga världen.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Själv bryr jag mig inte om vilket. Skulle hela ukraina bestå av Helga och herr Flickkopior, är det upp till dom och ingen anledning till en invasion.
Nä, precis så. Hur ett land organiserar sig internt är inte en anledning för ett grannland att invadera.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Fast då gäller det att lyssna för att få fram vad de vill att man skall tro och vad de vill att man skall göra så man kan vidta lämpliga motåtgärder som de absolut inte vill att man skall vidta.
Inte att lyssna och tro på skiten.
När jag läst så långt, tänkte jag -tusan, jag och heimlaga tycker ju ganska lika, trots allt. Vad roligt!
Det avslutade ordet "skiten" bådade däremot inte gott, och mycket riktigt tappade han efter det greppet helt.
H heimlaga skrev:
Nu när alla ryssanknutna propagandister och du själv predikar att vi inte skall rusta upp varken civilförsvaret eller det militära försvaret i någon form
Varför ljuger du, @heimlaga. Tryter argumenten?
Visa mig ett ställe jag sagt det du anklagar mig för. Bara ett räcker.

Tror inte heller jag läst att någon annan uttryckt den uppfattningen.
H heimlaga skrev:
kan man alltså dra slutsatsen att de ämnar göra någonting som kan hindras av att vi har ett starkt försvar och stark civil beredskap.
Det här är bara obegripligt, då din slutsats grundas på din egen lögn.
H heimlaga skrev:
Sedan kan vi börja fundera på vad det kan tänkas vara. Eftersom vår militär knappast skulle korsa gränsen in i Ryssland
Så tror du och jag, men ryssarna påstår sig blivit bedragna av väst och ett expanderande NATO.
H heimlaga skrev:
kan man dra slutsatsen att de tänker göra någonting utanför Rysslands gränser vilket kan hindras av ett starkt militärt och civilt försvar i landet i fråga.
Alltså skall vi rusta upp rejält!
Enkel logik.
Eller sluta breda ut oss mot Ryssland.
H heimlaga skrev:
Precis som du sade är det viktigt att lyssna på fienden.
Och så avslutar vi i en omfamnande consensus.
Synd att flertalet här inte håller med oss.

P
RoTe RoTe skrev:
Precis som all annan politik och speciellt sossarnas. (nato, invandringen osv)
Sossarna har väl numera alltid varit för ett NATO-medlemsskap för Sverige? 😉

RoTe
P pmd skrev:
Sossarna har väl numera alltid varit för ett NATO-medlemsskap för Sverige? 😉
Ja just allt annat är desinformation.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.