24 677 läst ·
911 svar
25k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det kompenserade dock tyvärr inte för att de satte igång hela eländet tillsammans med nazisterna.Intet skrev:
De fick f.ö. rejält med materiell hjälp från USA och Storbritannien. Utan den hjälpen hade de knappast varit först till Berlin.
F.ö. så var det mest en politisk grej att ryssarna hann först till Berlin. Både Montgomery och Patton hade kunna hinna först, men i Yalta kom man överens om att ryssarna skulle ta Berlin.
Angriparens bortförklaring om hur kriget började är tämligen ointressant.Intet skrev:
Ryssland kan få kriget att ta slut mycket snabbt helt enkelt genom att ta hem alla ryska soldater från Ukraina.
Vi har nog i Sverige haft större nazistproblem än Ukraina har haft de senaste decennierna.Z Zodde skrev:
Glöm dock inte att när ryssarna använder ordet nazist så betyder det någon eller några som är fiender eller motståndare till Ryssland. Rysslands anhängare i den fria (väst)världen har tyvärr anammat detta tankesätt.
När jag läst så långt, tänkte jag -tusan, jag och heimlaga tycker ju ganska lika, trots allt. Vad roligt!H heimlaga skrev:
Det avslutade ordet "skiten" bådade däremot inte gott, och mycket riktigt tappade han efter det greppet helt.
Varför ljuger du, @heimlaga. Tryter argumenten?H heimlaga skrev:
Visa mig ett ställe jag sagt det du anklagar mig för. Bara ett räcker.
Tror inte heller jag läst att någon annan uttryckt den uppfattningen.
Det här är bara obegripligt, då din slutsats grundas på din egen lögn.H heimlaga skrev:
Så tror du och jag, men ryssarna påstår sig blivit bedragna av väst och ett expanderande NATO.H heimlaga skrev:
Eller sluta breda ut oss mot Ryssland.H heimlaga skrev:
Och så avslutar vi i en omfamnande consensus.H heimlaga skrev:
Synd att flertalet här inte håller med oss.