24 650 läst ·
911 svar
25k läst
911 svar
Sabotage mot dricksvattentäkter ökar
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 177 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 177 inlägg
Ryssland verkar ju mest drabbat när det gäller antalet döda och de har ju planerat i sin statsbudget för att kriget ska hålla på i flera år till.P paralun skrev:
Under andra världskriget verkar det ha dött 20-25 miljoner soldater (varav ung. hälften från Sovjet) och lika många civila. Menar du att det börjar bli det antalet under Ukrainakriget?
Edit: Tog bort den del som andra redan har svarat på.
Jo men jag tror inte man använder moderna stridsplan numera, risken för nedskjutning är för hög och kostar någon miljard styck.MultiMan skrev:
Läser du inte vad vi skriver? Om din definition av Ka-52 är "äldre skrothög", eller samma för Su-34/35 så vet du inte vad du pratar om helt enkelt.
Otroligt märkligt uttalande av dig när jag redan gett dig länk och en massa text från Oryx som i princip enbart accepterar fotodokumenterade vrak eller nerskjutningar som bevis för förluster. Läser du aldrig någonting så säg till, så jag inte skriver till dig helt i onödan.
Det är ju dag efter dag ett "köttkvarnskrig" plus drönare/missiler.... och jag kan inte se att någon kommer att ge sig.
https://liveuamap.com/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 926 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 926 inlägg
Ukraina har förstört flygplan som står på marken så Ryssland har valt att flytta flygplan till flygplatser längre från gränsen..
Varför ödslar Ukraina ammunition på dessa plan? Varför flyttar Ryssland sina plan?
Kriget har väl visat att flyget är ointressant? Eller har jag missat något? 🤔
Varför ödslar Ukraina ammunition på dessa plan? Varför flyttar Ryssland sina plan?
Kriget har väl visat att flyget är ointressant? Eller har jag missat något? 🤔
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Vad du tror spelar inte så stor roll.P paralun skrev:
Jag har redan givit dig dokumenterad fakta att Ryssland använder sin bästa och dyraste utrustning hela tiden och har gjort så sedan kriget började.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 177 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 177 inlägg
Tja, paralun ansåg att antalet dödade snart har nått någon sorts gräns för mänskligt lidande så då tyckte jag att det var relevant att jämföra med antalet döda i något annat krig. Men du får gärna jämföra med något annat än andra världskriget eller på annat sätt visa att det inte finns någon sådan gräns. Att prata om en sån gräns verkar vara populärt bland de som sprider rysk propaganda.Alfredo skrev:
Så det finns ingen gräns för demokratin Ukraina? Det snabbt ökande antalet Ukrainare som vill avsluta kriget är irrelevant för den demokratiskt valde presidenten? Han kan köra sitt race oberoende av folkets vilja. Det är alltså det du påstår?BirgitS skrev:
Att du väljer att sänka ner dig i samma septiktank av illaluktande retorik, förvånar mig faktiskt. Synd, för din lägstanivå var tidigare betydligt högre.
Det kanske är såhär Selensky har räknat ut det😀🤑.
https://t.me/BazaFromOlga/4000
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 177 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 177 inlägg
Hur kan du få den citerade meningen till det du undrar om jag påstår?Intet skrev:
Så det finns ingen gräns för demokratin Ukraina? Det snabbt ökande antalet Ukrainare som vill avsluta kriget är irrelevant för den demokratiskt valde presidenten? Han kan köra sitt race oberoende av folkets vilja. Det är alltså det du påstår?
Att du väljer att sänka ner dig i samma septiktank av illaluktande retorik, förvånar mig faktiskt. Synd, för din lägstanivå var tidigare betydligt högre.
Det kanske är såhär Selensky har räknat ut det😀🤑.
[länk]
I den citerade meningen påstår jag bara att det verkar populärt bland de som sprider rysk propaganda att säga att gränsen för möjligt mänskligt lidande snart är nådd.
Nu tror jag inte det är fallet MEN man använder ju en eller flera vågor av drönare ihop med missiler numera och då är det kanske läge för toppmoderna stridsplan att glidbomba?MultiMan skrev:
Sen är det ju "köttkvarnen" vid fronten som det handlar om och där bombarderar man varandra med artillerigranater, stridsvagnsgranater och varenda kvm har väl sedan en minering.
Ingen större mening med att riskera ett dyrt stridsflygplan.
Vad är det du inte förstår ?P paralun skrev:Nu tror jag inte det är fallet MEN man använder ju en eller flera vågor av drönare ihop med missiler numera och då är det kanske läge för toppmoderna stridsplan att glidbomba?
Sen är det ju "köttkvarnen" vid fronten som det handlar om och där bombarderar man varandra med artillerigranater, stridsvagnsgranater och varenda kvm har väl sedan en minering.
Ingen större mening med att riskera ett dyrt stridsflygplan.
Om du ”tror nåt” som går tvärs emot vad världens ledande nyhetsbyråer dokumenterat och det finns otaliga bevis (även med bilder) på nätet……
ja, då är din fantasivärld totalt ointressant för tråden.
Jag komprimerade lite. Allt stod ju ändå precis ovanför.BirgitS skrev:
Känner du många rysslandspropagandaspridare. Eller tror du bara att det nog borde vara så. Jag frågar, för jag har aldrig träffat någon.
Åter igen. Tror du själv att demokratier har en gräns för hur mycket mänskligt lidande man kan utsatta befolkningen för?
Jag jag tror att Trumpen har ett bra utgångsläge för att få slut på blodbadet.Z Zodde skrev: