M magnu skrev:
FB Påstår:
Brandutredare Michael Steen, som är sakkunnigt vittne för Länsförsäkringar, uppger att bristerna i den befintliga anläggningen på övervåningen var både synliga och allvarliga. Löst hängande vägguttag med en lampsladd som ledning och en apparatdosa i form av ett decilitermått är två exempel.
Hur kan han veta det om kåken brann ner?

tommib
För att elfirman eller någon annan har dokumenterat det? För att kåken inte brann ner till grunden?

tommib tommib skrev:
Ni är rimligen inte på riktigt.....

Antingen är ni båda troll eller så är ni på riktigt korkade. Jag lutar åt korkad eftersom det fortfarande inte verkar gå in hur jag stavar mitt namn. Det står liksom där till vänster....

Ja, moderator bör ta sig en titt på denna tråd men det är inte på grund av mig.
Vilka syftar du på?

N
tommib tommib skrev:
För att elfirman eller någon annan har dokumenterat det? För att kåken inte brann ner till grunden?
Nu är det så att plats smälter.
Den bra utredaren är mutad, tror jag, han har varit med i andra liknande artiklar som någon expert, han vill bara komma på första sidan, tror jag.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Det bästa med BH är att det främst är ett konsumentforum, så ni elektriker som inte vill dela med era praktiska erfarenheter till oss elektroingenjörer ni behöver inte svara utan kan hålla era erfarenheter och misstag hemliga. Ni kan bara lugnt lämna, sluta trolla och glömma denna och alla andra elrelaterade trådar i detta fina konsumentforum där vi som inte eldat ner ett hus ännu också kan få tips att undvika det.

• Gilla
jorblad och 4 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Vilka syftar du på?
Behöver du fråga det...??

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
tommib
P Putte 9497 skrev:
Vilka syftar du på?
Dig, och N1Xe.

N1Xe är uppenbart ett troll. I ditt fall är jag osäker. Det lutar mer åt obegåvad bl.a. apropå din fråga.

• Gilla
  • Haha
AndersOhrt och 6 till
  • Laddar…
G guggen skrev:
Det bästa med BH är att det främst är ett konsumentforum, så ni elektriker som inte vill dela med era praktiska erfarenheter till oss elektroingenjörer ni behöver inte svara utan kan hålla era erfarenheter och misstag hemliga. Ni kan bara lugnt lämna, sluta trolla och glömma denna och alla andra elrelaterade trådar i detta fina konsumentforum där vi som inte eldat ner ett hus ännu också kan få tips att undvika det.
Nä, men ni hjälper varandra att begå lagbrott med hempuleri. Ni skulle platsa bättre på sidor som Flashback och inte förstöra BH

N
tommib tommib skrev:
Dig, och N1Xe.

N1Xe är uppenbart ett troll. I ditt fall är jag osäker. Det lutar mer åt obegåvad bl.a. apropå din fråga.
Det är du som är Trollet.

Och i ena sekunden en laglydig Jönsson men i nästa uppviglare för fullt och kallar Putte svagbegåvad och andra stygga grejer.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Dig, och N1Xe.

Obegåvad eller inte men personliga påhopp är inte godkänt enligt BH stadgar så ditt inlägg borde tas bort av en moderator och du få en varning om detta forum ska vara seriöst.

• Gilla
N1Xe
  • Laddar…
tommib
P Putte 9497 skrev:
Nä, men ni hjälper varandra att begå lagbrott med hempuleri. Ni skulle platsa bättre på sidor som Flashback och inte förstöra BH
Jag tror att de flesta andra på det här forumet har en annan uppfattning än du vem det är som förstör.

Eftersom du själv skryter med dina lagbrott med värmepumpen så kanske du ska vara försiktig med stenarna i ditt fina glashus.

Jag uppmanar ingen att begå lagbrott. Jag beskriver hur man gör en korrekt (så vitt jag vet) elinstallation när någon frågar. Det är en betydande skillnad. Om någon vill bryta mot en djupt orättfärdig och korkad lag får det stå för dem.

Apropå obegåvad så handlar det om att du har en mycket låg nivå på din argumentation. Men visst, jag kunde avstått att använda ordet obegåvad och istället påpekat just det. Din argumentation är svag och du verkar inte kunna hålla ihop vad som sägs ens inom en tråd. Du verkar också ha svårt för att hålla ihop dina egna tankar och åsikter.

• Gilla
  • Haha
AndersOhrt och 9 till
  • Laddar…
N
P Putte 9497 skrev:
Obegåvad eller inte men personliga påhopp är inte godkänt enligt BH stadgar så ditt inlägg borde tas bort av en moderator och du få en varning om detta forum ska vara seriöst.
Jag har redan skickat en varning till Tommy så får vi se om han lugnar sej. Kanske har druckit KoskenKorva under kvällen efter sitt pass på "sjukhus"

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
G guggen skrev:
Även elektriker är konsumenter på fritiden;)

• Gilla
N1Xe
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag tror att de flesta andra på det här forumet har en annan uppfattning än du vem det är som förstör.

Eftersom du själv skryter med dina lagbrott med värmepumpen så kanske du ska vara försiktig med stenarna i ditt fina glashus.

Jag uppmanar ingen att begå lagbrott. Jag beskriver hur man gör en korrekt (så vitt jag vet) elinstallation när någon frågar. Det är en betydande skillnad. Om någon vill bryta mot en djupt orättfärdig och korkad lag får det stå för dem.

Apropå obegåvad så handlar det om att du har en mycket låg nivå på din argumentation. Men visst, jag kunde avstått att använda ordet obegåvad och istället påpekat just det. Din argumentation är svag och du verkar inte kunna hålla ihop vad som sägs ens inom en tråd. Du verkar också ha svårt för att hålla ihop dina egna tankar och åsikter.
Ytterst är det alltid den som begår brottet som är ansvarig men även den som uppviglar.

Jag kanske har en låg nivå men å andra sidan är jag inte högskoleutbildad

P Putte 9497 skrev:
Blir du inte allergisk mot din egen auktoritetstro? Lagstiftarna saknar som regel både utbildning och arbetslivserfarenhet.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.