C
Traditionell hemslöjd för hipsters 🙂

• Haha
Klabbarparn
  • Laddar…
Man kan inte hävda att det är en "Gävlebock" utan att ge allmänheten en sportslig chans att elda upp den ;)

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
En Gävlebock är ju byggd med halm och inte med granris.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Man kan inte hävda att det är en "Gävlebock" utan att ge allmänheten en sportslig chans att elda upp den ;)
Därför som jag och brorsan brukade elda upp mon fars halmbock så nu har han slutat ha bocl ute.

Själv gjorde jag och dottern en liknande som i ts dock inte lika fina horn

Foliehatten3
BirgitS BirgitS skrev:
Det brinner vilket som

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
På trädäcket står den. En 160 centimeter hög julbock, byggd av skogens material med hantverk och hållbarhet i fokus.

Du kan läsa artikeln här: Så byggde Stina Gävlebocken i miniformat – gör det själv
En sådan fin julbock! Gör sig mycket fint i granris

• Gilla
Andrea Rosberg och 2 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat!

Jag skulle själv vilja ge mig på ett sådant projekt men jag vet inte om jag kan eller om jag hinner.

Jag har frågat några kompisar om de vågar anta min utmaning.

• En textkonversation om att bygga en julbock följt av ett foto av en person bredvid en julbock utomhus i vinterlandskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Andrea Rosberg och 2 till
  • Laddar…
Inspiration av gävlebocken ? ..Nu har väl svenskarna gjort julbockar några hundra år innan gävleborna började med sin kopia på stockholmsbocken ?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag klädde 4 bockar i 6 år med granris men nu har jag tröttnat. Blev att jag fick ta bort riset och najtråden varje vår och lägga undan belysningen. Kanske halm hade varit bättre. Stommarna finns kvar och hornen är av armeringsjärn som skruvas fast. Inga barnbarn har varit sugen och ta vid.

• Ledsen
SusoDus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.