Intressant läsning. Givet att många går av andra skäl än att de tänker köpa. Ett exempel är om man planerar att sälja något likartat, då kan det vara bra att gå på visningar och se hur mäklare agerar, ett bra hjälpmedel att välja rätt mäklare. Om man verkligen är intresserad av att köpa har man ju en undersökningsplikt som innebär att man bör testa viktiga funktioner. I praktiken är det svårt på en öppen visning, så kanske bör man be om ett särskilt tillfälle för det. Av olika trådar här om missnöje efter köp så är det nog många som inte gör så

Vi ska starta en försäljningsprocess inom kort och det här med att ha "fint" i garderober och skåp är något jag har lite ångest över; det har vi inte. Men det är bara sätta igång!

På en öppen visning brukar jag testa alla kranar, spola toaletterna och kontrollerar under diskhon. Annars öppnar jag bara skåp eller dylikt ifall jag är nyfiken på hur mycket utrymme det är eller liknande.

Använt toaletten har jag bara gjort en gång och då var varken mäklare eller säljare där, måste man så måste man... :wow:

A
Att titta på objekt man inte tänkt köpa är väl inget konstigt, ex har jag kikat på hus som var mycket dyrare än vad jag ville betala bara för att se vad man får de extra pengarna. Samma åt andra hållet hus med mycket större renoveringsbehov eller sämre läge just för att se hur marknaden värderar de förutsättningarna. Det brukar vara rätt stor skillnad på att läsa annonsen jämfört med att se det hela i verkligheten så därför får man skaffa sig erfarenhet på riktigt. Efter att ha betat av ett antal vet man nästan direkt vad slutpriset kommer att bli efter ett besök.

• Gilla
Henri och 1 till
  • Laddar…
Platsbyggda garderober tycker jag att man ska kolla in i. Dels kan man få ett hum om hur renoveringarna gått till och dels se om det ens är en garderob över huvud taget (elcentraler och avloppsstammar verkar inte vara ovanligt att gömma i garderober). Vanliga garderober bryr jag mig mindre om. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.