Ska bygga ett garage med ryggåstak tänkte jag. Nockbalken ska ju vara limträbalk där är jag med, men sen som takbalk från hammarbandet och upp till limträbalken ska det vara limträbalk där med eller kan man köra med typ 45x195 virke ? Hoppas nån förstod vad jag menade
En annan lösning om du vill slippa och ha en limträbalk i nocken men ändå ha ett lutande innertak kan du ju köra med så kallade saxtakstolar, lite smidigare att hålla på med, se vidare här t ex http://www.vida.se/takstolsmodeller-3.aspx
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.