V vectrex skrev:
Du har dels Montano som har hela sitt sortiment med priser på nätet, montano.se. De kan dessutom skicka en del tror jag. Jag har handlat ett par gånger av Göteborgs Handelsstål, ghsab.se, då var det betydligt billigare än det var hos Montano men det är hela längder som gäller (6 meter oftast). De hade dock någon arbetsbänk utanför kontoret där jag kunde stå och såga upp med vinkelslip. Göteborgs Handelsstål är dessutom närmare om man kommer söderifrån.
Tusen tack!!!
//Ronnie

V vectrex skrev:
Alltså problemet är ju den lilla mängden och att frakt och hanteringskostnader överstiger materialkostnaderna. Hos en stålgrossist kan du köpa en 3 meterslängd slipad 10mm axel för 60-70 kr, om någon erbjuder sig att sälja så lite till en privatperson. Kan inte tipsa om grossister i Skåne tyvärr, dock i Göteborg.
Jag har köpt 8mm och 12mm rundstång för under 100:- styck, i 2 meters längder i en finsk motsvarighet till jula.

DennisCA DennisCA skrev:
Jag har köpt 8mm och 12mm rundstång för under 100:- styck, i 2 meters längder i en finsk motsvarighet till jula.
Jo, men min poäng var ju att för en smed eller grossist eller vad det kan vara som skall sälja 1st så blir det dyrt. Om jula-motsvarigheten i Finland tar in pallvis med 2 meters bitar så kan de självklart hålla nere kostnaderna rejält.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.