Har ett glastak i uterummet och skall nu montera nån typ av solskydd mellan takreglarna (cc850mm, 7 fack) men tycker färdiga lösningar är för dyra. Är det någon som har använt vanliga rullgardiner från ex. Ikea för att lösa det. Att dra ut dem vågrätt istället för lodrätt borde ju lira? Eller? Andra bra/bättre lösningar?