När du monterar solfilm på ett glas måste man ta i beaktande att filmen kan göra att glaset värms upp ojämt eller helt enkelt mer än vanligt. Det kan till exempel göra att glaset spricker.
Jag törs inte svara på vad exakt som är anledningen att just denna film inte är bra att montera på så vis, men min gissning skulle vara att de vill friskriva sig från denna risk.
Pratar du med någon firma som håller på med detta så kan du säkert få hjälp att hitta en solfilm som hanterar det här och därmed kan monteras på ditt fönster. Kostar nog en del slantar mer än lidls film, men ger kanske bättre resultat också...