Hej!
Jag rev en lada förra året men sparade den gamla ladugården i hopp om att kunna göra något av den.
Jag behöver tankar kring huruvida det överhuvudtaget är möjligt att laga o putsa upp den. Det känns som det är mest sand i betongen (?).
Går det att mura o putsa upp den? Idéer om ev kanalplasttak?
Tack på förhand, Anders.
Jag rev en lada förra året men sparade den gamla ladugården i hopp om att kunna göra något av den.
Jag behöver tankar kring huruvida det överhuvudtaget är möjligt att laga o putsa upp den. Det känns som det är mest sand i betongen (?).
Går det att mura o putsa upp den? Idéer om ev kanalplasttak?
Tack på förhand, Anders.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är sannolikt lerbruk eller kalkbruk som mår dåligt av att regnas på.
Jag har sett sådana murar med glastak på, skithäftigt! (Gotland) Skulle kunna bli ett jättehäftigt projekt!
Du bör nog ta hjälp för att avgöra vilket bruk det är för man ska aldrig gå på med ett hårdare bruk ovanpå ett mjukt.
Jag har sett sådana murar med glastak på, skithäftigt! (Gotland) Skulle kunna bli ett jättehäftigt projekt!
Du bör nog ta hjälp för att avgöra vilket bruk det är för man ska aldrig gå på med ett hårdare bruk ovanpå ett mjukt.
Klicka på denna länk så ser du någon som satt tak på en dylik ruin med en bit glastak. Bilden från steetview är 10 år gammal och råkar vara från när byggfirman höll på (du kan se skylten i diket på andra sidan) men stället är jättefint nu!
https://goo.gl/maps/NjrkTc9uZ37ZSoJt6
https://goo.gl/maps/NjrkTc9uZ37ZSoJt6
Klicka här för att svara