497 läst ·
9 svar
497 läst
9 svar
ROT-lyftet gav ökad fart på renoveringar
På konsumentens sida
· 3 600 inlägg
Höjningen av ROT-avdraget bidrog till att fler köks- och badrumsrenoveringar genomfördes, särskilt under årets slut.
Du kan läsa artikeln här: ROT-lyftet gav ökad fart på renoveringar
Du kan läsa artikeln här: ROT-lyftet gav ökad fart på renoveringar
Höj gärna igen, finns en del att göra här 🤣
Bidrag är bidrag åt vem de än betalas. Ert såkallade "rotavdrag" är inget avdrag tekniskt sett. Det är ett bidrag. Av samma sort som socialen delar ut.
Jag renoverade åt rikssvenskar i somras och fick de litet av den där bidragsgalenskapen.
Avdrag är när någonting får betalas med skattefria pengar. Till exempel när jag köper verktyg för mitt yrke får jag dra av kostnaden från min beskattningsbara inkomst vilket innebär att verktygen köps med obeskattade pengar.
Jag renoverade åt rikssvenskar i somras och fick de litet av den där bidragsgalenskapen.
Avdrag är när någonting får betalas med skattefria pengar. Till exempel när jag köper verktyg för mitt yrke får jag dra av kostnaden från min beskattningsbara inkomst vilket innebär att verktygen köps med obeskattade pengar.
Är väl lite tidigt att analysera nu, hur många som i panik tidigarla renoveringar som nu inte blir av under 2026-27 vet vi väl inte än.
Fipplandet med avdrag/bidrag gör ju att marknaden blir väldigt ryckig, det är inget konsumentet eller företag vinner på över tid.
Fipplandet med avdrag/bidrag gör ju att marknaden blir väldigt ryckig, det är inget konsumentet eller företag vinner på över tid.
Klicka här för att svara