H hempularen skrev:
Jo men det kan ju strula redan i beställningsskedet. Alla utom en skríver på beställning. Eller en avbeställer. Eller.. det finns en närmast oändlig mängd varianter där strulet blir föreningens huvudvärk.
Ja, det finns mycket som kan fela. Mitt huvudsyfte med denna fråga var bara om det var skattemässigt möjligt att göra så. Nu har jag fått den uppfattningen att så inte är fallet, mycket tack vare er här på forumet. I och med det inte verkar vara möjligt utan vissa kreativa lösningar :-), som jag inte vill få in medlemmarna på så faller allting. Det är en stor skillnad på att ta risken själv eller sälja in det till flera. Det vore inte seriöst i min roll att göra så.
Ett stort tack till dig och alla andra som bemödat sig att svara och ge sina input på detta och kanske ett speciellt tack till @Claes Sörmland.

• Gilla
Räknenisse och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det raka och hur det är tänkt att fungera är att samfällighetsföreningen underhåller sin egen gemensamhetsanläggning. D v s ni ska uttaxera medlen och samfällighetsföreningen beställer arbetet på ledningen och betalar det. ROT är ej aktuellt för den delen. Respektive fastighetsägare sköter anslutningen till den samfällda delen på sin fastighet och betalar för det. ROT kan dras av för den delen.
Du har helt rätt. I min roll skall jag inte dra in medlemmarna i olika kreativa lösningar, även om det vore frestande:-). Jag vill tacka dig för att du tagit dig tid att engagera dig i frågan.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.