Hej,
Renoverat en gammal gjutjärnspanna vilket slutade med att jag fick slipa ner hela ytan (bara utsidan) med vinkelslip och stålborste.
Blev rent och fint men behöver nu nytt rostskydd på utsidan. Vad ska jag använda? Tips?
Hej,
Renoverat en gammal gjutjärnspanna vilket slutade med att jag fick slipa ner hela ytan (bara utsidan) med vinkelslip och stålborste.
Blev rent och fint men behöver nu nytt rostskydd på utsidan. Vad ska jag använda? Tips?
Bränn av med olja på samma sätt som du hanterar insidan. När du sen steker blir det alltid lite fett på utsidan som bygger på över tid och get en fet yta.