Hej

Vi har ett hus från ’84 som vi flyttade in i 2012 och alltid haft en fuktighet på runt 70-75% i krypgrunden och även högre under kortare perioder på sommaren, på vintern är den lite lägre dock.
Vi har gjort fuktkontroller i syllen som håller 9-10% så där är inga problem. Vi har även lagt ut byggplast i grunden.
Min fråga är om man fortfarande skulle behöva installera avfuktare i krypgrunden eller är det onödigt eftersom det inte blivit värre till dags datum eller vad är det som bör göras i denna grund?
Har bifogat lite bilder.
 
  • Rostfläck och spricka på en betongbalk i krypgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av rostad och skadad betongbalk i krypgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongvägg och tak i krypgrund under ett hus, delvis täckt med byggplast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av betong i en krypgrund med rostfläckar och fuktmärken, relaterat till byggplast och avfuktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Högat personligen skulle jag inte brytt mig det minsta om det. Nja. Troligen skulle jag krypit in och rostskyddat de blottade armeringsjärnen. Lämpligen med underredsmassa eller liknande inte för att jag tror det skulle behövas utan för att jag inte skulle kunna låta bli 😀.
 
  • Gilla
Janala55
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Högat personligen skulle jag inte brytt mig det minsta om det. Nja. Troligen skulle jag krypit in och rostskyddat de blottade armeringsjärnen. Lämpligen med underredsmassa eller liknande inte för att jag tror det skulle behövas utan för att jag inte skulle kunna låta bli 😀.
Hehe jag förstår. Tänker oxå att om det inte hänt mer på över 40 år så känns det kanske lite overkill.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.