Hej
Vi har ett hus från ’84 som vi flyttade in i 2012 och alltid haft en fuktighet på runt 70-75% i krypgrunden och även högre under kortare perioder på sommaren, på vintern är den lite lägre dock.
Vi har gjort fuktkontroller i syllen som håller 9-10% så där är inga problem. Vi har även lagt ut byggplast i grunden.
Min fråga är om man fortfarande skulle behöva installera avfuktare i krypgrunden eller är det onödigt eftersom det inte blivit värre till dags datum eller vad är det som bör göras i denna grund?
Har bifogat lite bilder.
Vi har ett hus från ’84 som vi flyttade in i 2012 och alltid haft en fuktighet på runt 70-75% i krypgrunden och även högre under kortare perioder på sommaren, på vintern är den lite lägre dock.
Vi har gjort fuktkontroller i syllen som håller 9-10% så där är inga problem. Vi har även lagt ut byggplast i grunden.
Min fråga är om man fortfarande skulle behöva installera avfuktare i krypgrunden eller är det onödigt eftersom det inte blivit värre till dags datum eller vad är det som bör göras i denna grund?
Har bifogat lite bilder.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Högat personligen skulle jag inte brytt mig det minsta om det. Nja. Troligen skulle jag krypit in och rostskyddat de blottade armeringsjärnen. Lämpligen med underredsmassa eller liknande inte för att jag tror det skulle behövas utan för att jag inte skulle kunna låta bli 😀.
Hehe jag förstår. Tänker oxå att om det inte hänt mer på över 40 år så känns det kanske lite overkill.Intet skrev:
Klicka här för att svara



