12 437 läst ·
5 svar
12k läst
5 svar
Skyddsplåt till brännare gasolgrill
Medlem
· Västra Götaland
· 202 inlägg
Har en gasolgrill Kingstone som vi köpt ifrån Bauhaus häromåret som plåtarna som skyddar brännarna rostat sönder på och Bauhaus kan självklart inte hjälpa till med att få fram reservdelen till grillen även fast Kingstone var ett "jättestort" märke när vi köpte den.
Har försökt förgäves att hitta en "universalplåt" med liknande mått som jag i värsta fall får klippa till så dom passar in i grillen men jag hittar inget när jag försöker googla fram det.
Någon som vet vart man kan hitta skyddsplåtar eller är det bara att vända sig till plåtslagaren?
Har försökt förgäves att hitta en "universalplåt" med liknande mått som jag i värsta fall får klippa till så dom passar in i grillen men jag hittar inget när jag försöker googla fram det.
Någon som vet vart man kan hitta skyddsplåtar eller är det bara att vända sig till plåtslagaren?
Jag kollade med lokala plåtsalgaren förra året och han ville ha 900:- för att tillverka tre plåtar till min grill. Efter som det är väldigt enkla bitar egentligen bara en bockning och kapning så tog jag saken i egna händer och kapade till av en gammal plåt i rostfritt från ett rivet kök.
Inte snyggt men gör jobbet
Inte snyggt men gör jobbet
Har inga plåtar på min grill, men funkar det inte med sådana här
https://www.bauhaus.se/flame-tamer-v-formad-4-pack.html
https://www.bauhaus.se/flame-tamer-v-formad-4-pack.html
Medlem
· Västra Götaland
· 202 inlägg
Tack för svar, jag köpte rostfri plåt 0,75 och tillverkade egna precis som några tipsat om.
Vart rätt bra även om det var jobbigt att bocka 9cm breda brännarskydd för hand
Vart rätt bra även om det var jobbigt att bocka 9cm breda brännarskydd för hand
Hej Peter. Du verkar insatt i Bauhaus gasolgrill Kingstone. Jag köpte en inbyggnadsgrill typ Boston som på vänster sida, i framkant, dels har en slangnippel av plast för gasolslangen, dels en tunn, isolerad elkabel med en flatstiftshylsa för svagström. Håller verkligen slangnippeln tätt eller finns risk att den spricker när slangklämman skruvas åt? Och vad fyller den tunna elkabeln för funktion?
Klicka här för att svara