Tja!
Har fått rostfläckar på mitt plåttak.
Jag vet inte om det är galvaniserat, eller om det är typ aluzink, men ytan är liksom sträv.
Hur snyggar jag till detta? Slipa eller borsta bort rosten först fattar jag, men sedan då?
Vad lägger man på för att det inte ska fortsätta rosta? Nån typ av grundfärg/zinkfärg eller hur gör man?
Har fått rostfläckar på mitt plåttak.
Jag vet inte om det är galvaniserat, eller om det är typ aluzink, men ytan är liksom sträv.
Hur snyggar jag till detta? Slipa eller borsta bort rosten först fattar jag, men sedan då?
Vad lägger man på för att det inte ska fortsätta rosta? Nån typ av grundfärg/zinkfärg eller hur gör man?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som en transport/byggskada, den upprepas.
Är det järn (kolla med magnet) så slippa rent så stålet syns där skadan är, sedan finns det 99% zinkfärg, sedan har plåtslagare bättringsvägen i rätt nyans.
Är det järn (kolla med magnet) så slippa rent så stålet syns där skadan är, sedan finns det 99% zinkfärg, sedan har plåtslagare bättringsvägen i rätt nyans.
Ok, men du tror inte det räcker att borsta med stålborste och sedan spraya på vanlig zinkspray? Den är ju typ rätt grå. Iaf så pass att man inte ser det på långt hållL Leif i Skåne skrev:
Har testat det på en fläck, men nu ett dygn senare kan man liksom gnugga bort färgen.
Ja taket är magnetiskt. Funkar zinkspray då?
Klicka här för att svara