73 282 läst ·
765 svar
73k läst
765 svar
rörmockare höjer priset efter utfört jobb.
Klart som fan du får uttrycka din åsiktJanneJanne123 skrev:
Men inget ! Argument mot din åsikt
Tar du åt dig . Eller funderar över .
Därför undrar jag om du tillhör kategorin
Av människor som aldrig kan ha fel i sin övertygelse oavsett vad som diskuteras ?
Hur är det med dig själv vvs facit? Har du tagit åt dig eller funderat över något av argumenten emot din åsikt? Det kanske är du som aldrig kan ha fel i din övertygelse oavsett vad som diskuteras...V vvs facit skrev:
Det finns en skillnad härJanneJanne123 skrev:
Du har ett tyckande om ett yrke och en affärsmodell som styrs av marknads ekonomi
Som utformats för över 100 år sen .
Jag jobbar i den , lever i den och av den
Med ytterst små marginaler när bokslutet är klart . Jag vet exakt efter 40 år vad som behövs varje månad för att få cirkusen att gå runt .
Om pengen kommer från timdebitering + material leverans som bla behövs för garantiärendena som uppstår
Så är priset detsamma för utfört arbete
Jag tror du avvisar argumenten i din egen övertygelse tyvärr
Se svaret ovan paxmanP Paxman skrev:
Jag tillhör kategorin av människor som är helt
Prestige lös .
Erkänner direkt ! Om någon har en bättre lösning
Redigerat:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Med ”mitt” sätt att debitera kund får du exakt lika små eller stora marginaler som du hade innan, men med den uppsidan att kunderna kommer tycka det är enklare att förstå och kanske kommer det till och med generera mer jobb! Att något har varit på samma sätt i 100 år behöver nödvändigtvis inte betyda att det är det bästa sättet.
Det betyder häller inte att det skulle vara dåligt .JanneJanne123 skrev:
Med ”mitt” sätt att debitera kund får du exakt lika små eller stora marginaler som du hade innan, men med den uppsidan att kunderna kommer tycka det är enklare att förstå och kanske kommer det till och ned generera mer jobb! Att något har varit på samma sätt i 100 år behöver nödvändigtvis inte betyda att det är det bästa sättet.
Trixet för att få en nöjd kund är kommunikation
Och det vet ni med .
Det oavsett vilken modell som företaget väljer
Att jobba efter
Öh...va? Du påstod i inlägget jag citerade att du skulle erkänna direkt om någon hade en bättre lösning. Jag frågade då för vem lösningen skulle vara bättre enligt dig. Hur är det att hacka på att du skriver dåligt?V vvs facit skrev:
En reflektion då, ska man göra något väldigt arbetsintensivt men med lågt materialvärde, tex bila upp en källare och byta avlopp - då väljer man en hantverkare med låg timtaxa och högt materialpris. Ska man tex byta vp är det bättre välja någon med hög timdebitering men inget material påslag.
Fast i TS exempel hade väl priserna ändrats under arbetets gång då...
Fast i TS exempel hade väl priserna ändrats under arbetets gång då...
Glömde du din egen skit kommentar under det .P Paxman skrev:
Men du paxman , jag har istället en välsmord
Käft och har betydligt lättare att debattera
Verbalt . Vi är från samma stad .
Kom ner en morgon på valfritt hämtlager
06:00 och möt mig istället om det är ironi
Och oförskämdheter som ska gälla.
Själv hoppas jag på att vi ska kunna hålla det på en civilicerd nivå med skrift där vi efter bästa förmåga för fram våra åsikter och ståndpunkter .
Det finns en faktor som ändrat villkoren för denna affärsmodell: Internet som har gett kunden möjlighet att se vad material kostar. Tidigare var grossistpriserna hemliga för slutkunden, men med firmor som Rinkaby rör och elbutik.se så har slutkunden helt andra möjligheter att syna priserna.Vilket kanske gör att den som kan revidera sin affärsmodell så att den lirar bättre med nu gällande förutsättningar kanske går vinnande ut i slutändan.V vvs facit skrev: