Hemmakatten
Använder ni inte varm/kallvattenutkastaren på vintern? Använder den ofta till allt möjligt, bl.a. till att skölja av skitiga hundtassar som blir skitiga även under (Stockholms)vintern. Vår vattenutkastare sitter iofs på husväggen under carporten så den är lite mer skyddad.

Hemmakatten skrev:
Använder ni inte varm/kallvattenutkastaren på vintern?
Näpp.

Hemmakatten skrev:
Använder ni inte varm/kallvattenutkastaren på vintern? Använder den ofta till allt möjligt, bl.a. till att skölja av skitiga hundtassar som blir skitiga även under (Stockholms)vintern. Vår vattenutkastare sitter iofs på husväggen under carporten så den är lite mer skyddad.
Jag vet inte, har just byggt klart huset :)

MathiasS skrev:
Ta bort slangen, spola lite vatten, stäng av vattnet, skruva ur gardenakopplingen och konstatera med egna ögon att det rinner ut en hel del vatten som blir stående i kranen med gardenakopplingen kvar....
Jag har provat det flera ggr och ingen gång rinner det ut något vatten när jag skruvar bort kopplingen, det enda som händer är att det droppar två-tre droppar. Om jag har (trycksatta) slangen påkopplad när jag stänger kranen längre än avstängt läge så "sprutar" det vatten från utkastaren (där dräneringsluften ska komma in). Vattenutkastaren har följande lägen: öppen (0-100%) - stängd - dränering.
Har två stycken utkastare från -08.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.