1 673 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Rörelser och infästning av ”skum” limfog
Sant det där med att att en ram (rätt monterad) kan böja sig i stället för att spricka. Åtminstone en rimligt smal ram. Fast fiberriktningen är väl ändå samma i bordsskivan som i en ram? Möjligen om vi pratar om stående eller liggande årsringar, men den skillnaden är mycket större i gamla läroböcker än i verkligheten. Åtminstone så länge vi pratar om limfog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Absolut, men jag tror inte att fogarna har så stor koll på världen att de vet något mer än om just sin lilla bit.
Vi får väl testa helt enkelt. Om jag hinner ska jag såga ut en rejäl 45-gradare ur någon möbeltorr planka och så får vi se vad som händer när fukten kommer om någon månad. Nu ligger allt i kontrollerad miljö, så det kanske räcker att jag lägger den utomhus under tak, för att något ska hända.
Vi får väl testa helt enkelt. Om jag hinner ska jag såga ut en rejäl 45-gradare ur någon möbeltorr planka och så får vi se vad som händer när fukten kommer om någon månad. Nu ligger allt i kontrollerad miljö, så det kanske räcker att jag lägger den utomhus under tak, för att något ska hända.
Klicka här för att svara