Jag gjuter en platta med avsikt att bygga ett uterum (modell Willab). När jag läser på står det att man ur grundelementen bör skära bort toppen för att betongen ska "flyta ut" hela vägen. Det lär inte vara några större problem, det handlar om 5 ställen för stolparna. Det som däremot oroar mig lite är infästningen i husväggen av de två bakre stolparna. Mitt hus är klätt med en form av "skivor" (bild) med en bakomliggande luftspalt och jag har ingen aning om hur det ser ut innanför den. Har någon erfarenhet av infästning i husvägg? Jag begriper självklart att det beror på husväggens typ, jag är mer inne på hur mycket "fäste" som behövs. Jag tänker mig att själva husväggen inte (?) böär bära så mycket last, då trycket i huvudsak bör vara neråt (?) mot betongplattan.

Jag undrar även om någon har erfarenhet av att förlägga el i plattan? när jag gjuter är jag inne på att ha ett par golvmonterade eluttag. Någon som vet vad som fungerar här? tomrör, tänker jag, men sen måste ju själva "dosan" gjutas in...

IMG_1832.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1893.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.