Jag skulle vilja ha rörelsedetektor på min utebelysning men även möjlighet att kunna slå på/av belysningen manuellt med en strömbrytare.

Hur kopplar man detta? Först tänkte jag att det bara var att koppla som en trappkoppling men när jag funderade lite mer så insåg jag att rörelsedetektorn då kommer att släcka ljuset vid rörelse om strömbrytaren är ”på”
 
Vanligtvis har inte en rörelsevakt en växlande kontakt utan bara en slutande. Om du sätter en brytare parallellt med rörelsevakten kan du med brytaren tända och släcka när du vill och när du släkt fungerar rörelsevakten som vanligt, Dvs tänder och "lyser" under inställd tid.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.