Upptäckte igår till min stora förtjusning en rolig detalj på mitt närmaste IKEA-varuhus. På deras offentliga toaletter sitter det FMM-blandare istället för deras egna modeller. Borde inte detta säga en del om kvaliteten? :D

Haha!!! Lite dålig reklam kanske?

Förmodligen hittade de ingen rörmokare som ville montera redan inköpt material. :rolleyes:

Möblerna i restaurangen är inte heller av IKEA:s märke. På lagret ligger ingenting i några BIlly heller.

Jag köpte en IKEA kran till köket för några år sedan för att byta ut en 15-20år gammal FMM, att det inte finns resevdelar visste jag och det avspeglas väl på priset.
Den skall ha keramiska tätningar + att den hade 5-års gaaranti.
Men jag fick rätt mot mig själv, det är bara smörja och nu skall den ut till förmån för en Oras.

IKEA blandaren läcker nere vid foten när man spolar och det blir fult med kalkavlagringar. Jag vill helst ha en kran där vattnet endast kommer ur munstycket :D

Biltema där jag bor har en stiga gräsklippare för att klippa runt varuuhuset...

Har hört att de inte har sina egna blandare på sitt kontor i Helsingborg heller. De har tydligen FMM eller nått annat känt....

andersmc skrev:
Möblerna i restaurangen är inte heller av IKEA:s märke. På lagret ligger ingenting i några BIlly heller.
Men bestick och porslin etc. är IKEAs egna. Gällande lagret tror jag få företag i IKEAs storlek använder bokhyllor av billy-typ, då dessa är avsedda för helt andra ändamål.

Sen så riktar ju sig Ikea mot privatpersoner och deras slitage och inte mot offentliga miljöer där slitaget är enormt mycket mer. Det syns ju på priset med.

Mikael_L
raveper skrev:
Sen så riktar ju sig Ikea mot privatpersoner och deras slitage och inte mot offentliga miljöer där slitaget är enormt mycket mer. Det syns ju på priset med.
Så du menar att alla FMM-blandare som har monterats i svenska hem är onödigt bra då?
:D

Mikael_L skrev:
Så du menar att alla FMM-blandare som har monterats i svenska hem är onödigt bra då?
:D
Nej. Här gäller regeln, att man får vad man betalar för.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.