Hej!

Vi flyttar till en villa med källare nästa vecka och jag ämnar bygga ett rökrum i källaren. Rummet har idag två mindre fönster, men annars ingen annan ventilation. Jag röker inte cigaretter utan cigarrer så det blir endast ett par i månaden. Nu undrar jag om det är någon som vet hur jag skall göra för att inte hela huset skall lukta rök? Måste jag skaffa en anläggning av den typen som finns i allmänna rökrum, eller kan jag komma undan billigare mha. en ventil /fläkt som suger ut röken?

Tack för hjälpen!
/Livsnjutaren

Generellt kan man väl säga att du bör ha utsug helst i motstående ände av rummet jämfört med det ställe där luften kommer in. Jag föreslår att du modifierar dörren på så sätt att den släpper igenom luft i underkant och att du borrar ett hål i motstående vägg och monterar en fläkt där. Få gärna till en timer på fläkten så att den går ett tag (kanske en timme) efter att du lämnat rummet.

Sluta rök istället.....

Bananen skrev:
Sluta rök istället.....
Är väl inte helt fel med ett glas whisky och en god cigarr eller ett pipstopp emellanåt.:)
Om du inte röker så ofta krävs det väl inte mer än att du öppnar ett eller två fönster för att vädra.

Tack för alla tips!
Jag tror att jag löser det med två fläktar från www.fresh.se som monteras i andra änden av rummet. Vidare så gör jag insug i nedre delen av dörren in till rummet!
Återkommer med bilder på hur det blev!
Tack.

Mvh,
Wilhelm

bananen: -Nej....

Inte för att jag röker eller på något sätt gillar rökare, men jag måste säga att jag tilltalas av ambitionen i "livsnjuteriet" - bygga ett rökrum för att röka två cigarrer i månaden. Helmysigt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.