36 692 läst ·
80 svar
37k läst
80 svar
Robotgräsklippardebut - Ryobi RoboYagi
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Dom hittade något farligt med den antar vi?
Jag vet inte, men on du läser recensioner så ser du att folk är galna på appen.Johannes Carlsson skrev:
För mig gick inte storlek/tyngd på besten ihop med att den skulle funka bra med samma batteristyrka som en Gardena eller Worx. Det är en förhållandevis enorm massa som ska släpas runt och jag tvivlar på att mekanik kommer hålla i den
Men jag har inte sett den i arbete ska jag tillägga...
Kolla tidningen Råd & Röns test av autogräsklippare, där får man reda på ett och annat. Vill du inte köpa tidningen, bläddra och kopiera på Biblioteket.P Prosit skrev:Inte för att Ryobi kanske är Rolls-Royce när det gäller verktyg osv, men förhoppningsvis är de ett eller flera snäpp upp från no-namne-företagsbrandade produkter?
Utan att ha testat Ryobi skulle jag inte dissa den så jag ser fram emot test av den! Jag är mycket intresserad av något åtkomligt API för att integrera med automationssystem i hemmet.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Ligger en begagnad ute på blocket nu. 800kvm 10 000kr. Jag har inte sett maskinen i verkligheten men den ser minst lika stor ut som min Worx L 1.0 från 2012.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Du behöver inte någon Guide, den hinner gå sönder innan den ska hem och ladda första gången
.
Oftast brukar det rulla en Husqvarna där slingan för billiga kinaklippare är dragna..
Oftast brukar det rulla en Husqvarna där slingan för billiga kinaklippare är dragna..
Köp inte.G ekaa88 skrev:
1. Säljstoppad av Ryobi
2. Priset är "bara" ca -2.000 från nypris för paketet om ens det.
3. Jag vet inte hur stor din Worx var, men den här är nästan dubbelt så stor som en Gardena sileno...
4. ...som du förresten får för nästan samma pris.
Den enda som blir glad är säljaren av den affären
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Ja jag är helt ointresserad. Min gamla räv från 2012 kämpar på här hemma och kommer nog få göra så tills den faller i bitarBod74 skrev:
Köp inte.
1. Säljstoppad av Ryobi
2. Priset är "bara" ca -2.000 från nypris för paketet om ens det.
3. Jag vet inte hur stor din Worx var, men den här är nästan dubbelt så stor som en Gardena sileno...
4. ...som du förresten får för nästan samma pris.
Den enda som blir glad är säljaren av den affären
Jag chansade lite. Fick hem den idag. Precis installerad med gränskabel från min tidigare kinaklippare. Jag återkommer med mer information eller vid frågor.T teddehill skrev:
Jag har inte så mycket att jämföra med mer än Lyfco/Exgain tyvärr.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Har inte kollar så noga, har den versionen som släppts nu guidekabel?
Det var ju, om inte jag missminner mig, en ganska stor återkallelse 2019 då den drogs bort från i princip alla återförsäljare. Bl a så fungerade inte appen till fjärrmanövrering överhuvudtaget o s v.
Skulle vara kul att veta vad som ändrat på den version som nu återlanseras 2021. Ryobi är ju ett ganska stort företag globalt och de brukar ha en ganska hyffsad kvalité på sina produkter om man sätter den i relation till prislappen. Klart att det finns bättre, men det räcker oftast till för oss hemmapulare. Jag tyckte det var märkligt att de lanserade en så "ofärdig" produkt.
Skulle vara kul att veta vad som ändrat på den version som nu återlanseras 2021. Ryobi är ju ett ganska stort företag globalt och de brukar ha en ganska hyffsad kvalité på sina produkter om man sätter den i relation till prislappen. Klart att det finns bättre, men det räcker oftast till för oss hemmapulare. Jag tyckte det var märkligt att de lanserade en så "ofärdig" produkt.

