Vet inte on ni sett det men Ryobi har tydligen säljstoppat Roboyagi och tagit bort all info på hemsidan.
Även Jula har tagit bort den från sin sida.
 
  • Gilla
  • Haha
etompau och 1 till
  • Laddar…
Dom hittade något farligt med den antar vi?
 
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Dom hittade något farligt med den antar vi?
Jag vet inte, men on du läser recensioner så ser du att folk är galna på appen.
För mig gick inte storlek/tyngd på besten ihop med att den skulle funka bra med samma batteristyrka som en Gardena eller Worx. Det är en förhållandevis enorm massa som ska släpas runt och jag tvivlar på att mekanik kommer hålla i den :sweat:
Men jag har inte sett den i arbete ska jag tillägga...
 
Helsida i Bauhaus reklamblad idag för denna klippare, men finns ej att finna på deras hemsida.
Det måste vara rejält med problem med denna klippare om flera stora ÅF säljstoppar och drar tillbaka maskinen.
Reklamblad för ROBOYAGI gräsklippare på gräsmatta, med prisuppgift och installationskit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fick höra från Bauhaus idag att den är indragen pga buggar (således inget "farligt"). Antar att det bara är att vänta på 2.0 och se.
 
P Prosit skrev:
Inte för att Ryobi kanske är Rolls-Royce när det gäller verktyg osv, men förhoppningsvis är de ett eller flera snäpp upp från no-namne-företagsbrandade produkter?

Utan att ha testat Ryobi skulle jag inte dissa den så jag ser fram emot test av den! Jag är mycket intresserad av något åtkomligt API för att integrera med automationssystem i hemmet.
Kolla tidningen Råd & Röns test av autogräsklippare, där får man reda på ett och annat. Vill du inte köpa tidningen, bläddra och kopiera på Biblioteket.
 
Ligger en begagnad ute på blocket nu. 800kvm 10 000kr. Jag har inte sett maskinen i verkligheten men den ser minst lika stor ut som min Worx L 1.0 från 2012.
 
Du behöver inte någon Guide, den hinner gå sönder innan den ska hem och ladda första gången;).

Oftast brukar det rulla en Husqvarna där slingan för billiga kinaklippare är dragna..
 
  • Haha
Bod74 och 1 till
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Ligger en begagnad ute på blocket nu. 800kvm 10 000kr. Jag har inte sett maskinen i verkligheten men den ser minst lika stor ut som min Worx L 1.0 från 2012.
Köp inte.
1. Säljstoppad av Ryobi
2. Priset är "bara" ca -2.000 från nypris för paketet om ens det.
3. Jag vet inte hur stor din Worx var, men den här är nästan dubbelt så stor som en Gardena sileno...
4. ...som du förresten får för nästan samma pris.

Den enda som blir glad är säljaren av den affären
 
Bod74 Bod74 skrev:
Köp inte.
1. Säljstoppad av Ryobi
2. Priset är "bara" ca -2.000 från nypris för paketet om ens det.
3. Jag vet inte hur stor din Worx var, men den här är nästan dubbelt så stor som en Gardena sileno...
4. ...som du förresten får för nästan samma pris.

Den enda som blir glad är säljaren av den affären
Ja jag är helt ointresserad. Min gamla räv från 2012 kämpar på här hemma och kommer nog få göra så tills den faller i bitar
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac och 1 till
  • Laddar…
Bumpar denna tråd då klipparen från Ryobi tydligen återlanserats på marknaden. Skulle vara intressant om någon har erfarenheter att dela med sig av. Undra vad skillnaden är på den som de drog tillbaka 2019?
 
  • Gilla
Likström
  • Laddar…
T teddehill skrev:
Bumpar denna tråd då klipparen från Ryobi tydligen återlanserats på marknaden. Skulle vara intressant om någon har erfarenheter att dela med sig av. Undra vad skillnaden är på den som de drog tillbaka 2019?
Jag chansade lite. Fick hem den idag. Precis installerad med gränskabel från min tidigare kinaklippare. Jag återkommer med mer information eller vid frågor.

Jag har inte så mycket att jämföra med mer än Lyfco/Exgain tyvärr.
 
Har inte kollar så noga, har den versionen som släppts nu guidekabel?
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Har inte kollar så noga, har den versionen som släppts nu guidekabel?
Menar du kabel för guidning direkt in till laddstationen? Nej det har den inte.
 
Det var ju, om inte jag missminner mig, en ganska stor återkallelse 2019 då den drogs bort från i princip alla återförsäljare. Bl a så fungerade inte appen till fjärrmanövrering överhuvudtaget o s v.

Skulle vara kul att veta vad som ändrat på den version som nu återlanseras 2021. Ryobi är ju ett ganska stort företag globalt och de brukar ha en ganska hyffsad kvalité på sina produkter om man sätter den i relation till prislappen. Klart att det finns bättre, men det räcker oftast till för oss hemmapulare. Jag tyckte det var märkligt att de lanserade en så "ofärdig" produkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.