Hej,
Den här byggnaden skall till stor del rivas. Alla rostiga plåtar skall definitivt bort men förm. riva ner till stomme, och sedan se om det är idé att behålla något alls eller ej.

Om jag bara vill göra mig av med hela grejen, vad är kostnaden då om jag skulle ta in någon istället för att spendera månader med att plocka isär och köra till tippen?

Vad kostar det ungefär att få en container på tomten som hämtas och töms typ en gång i veckan eller varannan? Gissar att det är vanligare att göra så om man skall riva mycket, istället för att köra hundra vändor till återvinningen?

• Gammalt, slitet trähus med rostiga plåttak som ska rivas. Omgivet av träd och gräs, med litet skur på sidan av byggnaden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att riva till stommen och lämna en hel stomme kommer vara alldeles för dyrt.

Antingen låter du någon riva hela, eller så river du bit för bit själv på ledig tid, men det kommer ta tid.

Kontakta en entreprenadfirma eller byggfirma. Säg vad du vill ha gjort och låt dem lösa det. Någon vettig tar dit en 2-5t grävmaskin och börjar lasta i container. Det borde inte ta mer än en dag eller två för någon med erfarenhet av den typen av jobb.

Edit, ser inte riktigt om det finns eternittak eller inte. Om det finns så blir det antingen dyrt eller så tar du ner taket själv.

Plåttak

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.