Hmm, jo, jag förstår inte rikigt alla trådar där gasspisen ska ut.
Jag kulle gärna sätta in en, men det blir krångligt.

L Leif i Skåne skrev:
Fråga en kock vad han tycker om induktion!:crysmile::crysmile::crysmile:
När Per Morberg var i TV4 studio och lagade mat, sade han om hällen ”vad är det för för skit, släng ut det och skaffa en riktig spis med gas”:rofl:
Lägg märke till att det inte är induktion häll i en matlagningsprogram utan glashäll med halogen!
Haha ja vet att vissa tycker det. Jag lagar väldigt mycket mat men är ingen kock. Föredrar verkligen induktion över gas. Hade gas i 7 år när jag bodde i Kalifornien där det är standard men tycker inte det är lika bra. Är nog en smaksak :)

Jo man gör som man vill.
Däremot, det krävs att elmatningen orkar med. Både till lägenheten, och till hela kåken när alla ska ha elspis.

BirgitS
Ja, det är lite lustigt eftersom jag har en 60+ släkting som hade gasspis när hon var kring 25 och när induktionsspisarna kom för 15 år (?) sen sa: Äntligen kan jag få en spis som är nästan lika snabbreglerad som gasspisen.

Man behöver inte vara kock för den saken, förutom att det går fort att värma upp nått, hatar jag min häll, fast det kanske finns bättre grejer än Elekrolux dynga ??
Värst är när man bara vill ha nått på sparlåga, klick surrrr, klick surrr, klick surrr med 3 sekunders intrrvall.

BirgitS
Isakare Isakare skrev:
Man behöver inte vara kock för den saken, förutom att det går fort att värma upp nått, hatar jag min häll, fast det kanske finns bättre grejer än Elekrolux dynga ??
Värst är när man bara vill ha nått på sparlåga, klick surrrr, klick surrr, klick surrr med 3 sekunders intrrvall.
Gammal spis/häll?
Det är inte så på min 2 år gamla spis från Electrolux-koncernen.

C
P prunila skrev:
Ja precis det är en lägenhet. Fick svar från en gasinstallatör som också skrev att det kan vara så att stammen går där :( Antar att jag kommer behöva behålla en bit av väggen då. Du tror alltså inte att det skulle gå att stänga av gasen bara inne hos mig? Tack :)
Jodå, det går garanterat att plugga "din" gasledning vilket lämpligtvis görs så nära anslutningen till stammen som möjligt om du ändå skall ta bort gasrören. Däremot kanske det inte är möjligt att riva väggar hur som helst. Antar att spisen är nedåt i bild, men vart tar röret vägen uppåt i bild?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.