Hej! Skulle vilja öppna upp mellan hall och vardagsrum i våran bostadsrätt från 1920. En vägg på ca 160 cm där det i dagsläget sitter en dörr. Gissar på att det är en vägg uppbyggd på plank och därefter klädd med puts (ca 10 cm) Väggen går i samma riktning som bjälklaget (grön pil på bild).
Har fått svar av föreningen att den inte ska vara bärande men att dom avsäger sig ansvaret om det skulle bli några sättningar och ev sprickbildning i skarvar hos grannar. Vad tror ni gällande bärigheten i väggen? Tips på duktig konstruktör i Stockholm som man skulle kunna anlita?
Tack på förhand
Har fått svar av föreningen att den inte ska vara bärande men att dom avsäger sig ansvaret om det skulle bli några sättningar och ev sprickbildning i skarvar hos grannar. Vad tror ni gällande bärigheten i väggen? Tips på duktig konstruktör i Stockholm som man skulle kunna anlita?
Tack på förhand
Hej,
Har du fått tag i ngn konstruktör? Även jag söker en för enklare jobb. Hälsingar, //OLof
Har du fått tag i ngn konstruktör? Även jag söker en för enklare jobb. Hälsingar, //OLof
Tyvärr inte..
Fick ni tag på en i slutändan?
Ja, efter lite eftersökningar talade jag med två firmor. Dels en konstruktörfirma som skulle ha ganska rejält betalt för att räkna på ändringarna och dels konstruktörfirman som ritade huset ursprungligen. Den senare hjälpte mig gratis över telefon vid två tillfällen.Pattefnatee skrev:
Olof
Toppen, och grattis!O OlofBromma skrev:
Jag lyckades hitta en konstruktör för tidigare ärende i grannföreningen och de löste de gratis också, så lite tur här också
Klicka här för att svara