7 042 läst ·
16 svar
7k läst
16 svar
Riva köksvägen, så att kök och vardagsrum blir ett
Hej! Det är nog bra om du läser stadgarna och tar kontakt med styrelsen för bostadsrättsföreningen. Om föreningen har standardstadgar så måste du ha tillstånd från föreningen för att göra "väsentliga förändringar" tex att riva väggar.seme skrev:
Hej! Jag har köpt en tvåa med renoveringsbehov. Det som ska göras är att tak och vägas ska målas/spacklas och golvet ska byttas. Kök ska också renoveras, kanske tom bytas helt.
Dock har jag ett par problem. Det första är att jag har aldrig renoverat och är nästan helt oerfaren, men det tar vi sen. Det andra problemet är att som ni ser på planen, så är köket jätteliten, och jag får inte ens plats med ett matbord där. Det jag vill göra är att riva vägen mellan kök och vardagsrum helt, så att det blir som ett stort rum.
Det jag undrar är hur svårt är det? vad kan det krävas? Vad behövs för ett sånt bygge? Jag har aldrig renoverat som sagt, men jag har läst en hel del och är det i närheten som att spackla/måla och byta golv eller mycket värre.
Jag ber i förväg förr alla dumma frågor som jag ställt och kommer ställa men hoppas ni förstår!
Lägenheten köpte jag för att jag faktiskt ville flytta, och att det var i behov av renovering var faktiskt en anledning till att jag köpte den också, då jag trodde det skulle bli roligt att lära mig inför framtiden m¨när man köpt hus.T Thomas_Blekinge skrev:
Blir faktiskt kanske att jag inte river köket då jag sett en liknande lägenhet på hemnet som jag tyckte var rätt fint, så kanske det blir inget efter allt.
Det som fortfarande återstår är sovrum och vardagsrum.
Vet ni några videos eller sida där dom går igenom målning, spackling av tak och väggar? Likadant med golv: Har sökt en del men hittar inte så mycket själv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden