Den stora frågan i livet.
Jag skall renovera sovrummet men måste flytta några eluttag. Givetvis kopplar elpolaren elen när han kommer hem.
Men eftersom han inte svarar så frågar jag här.
Antingen river jag befintlig gips, drar nya VP, dosor och skruvar upp ny gips eller så fräser jag spår i befintlig, drar VP,dosor mm och sen på med renoveringsgips......

kan inte bestämma mig vad som känns lättast....

:confused:

kan av erfarenhet berätta tt visst det är BUSENKELT att lägga in VP rören efter att ha fräst ett spår... Men det tar även ÅTSKILLIGA timmar att städa efter sig.... :mad:

Men om du du har tomt i rummet och inte som jag ett fullt kök och taskit med skydd, så slipper du nog torka av ALLT gipsdamm, då skulle jag klockrent fräsa in rören.

Lycka till!

Eftersom det ändå ska på gips efteråt så skulle jag ha tagit bort den gamla gipsen. Enklast, snyggast och dammar inte lika mycket. Dessutom större möjigheter att dra rören på ett bra sätt. Som bonus så har man ju också möjlighet att göra ev. förändringar för rummet på andra sidan väggen.

Jag valde att öppna upp väggen (Riva) jag lyckades plocka bort strategistkt valda skivor och som någon sa tidigare så kommer man åt att göra förändringar i intilliggande rum också.

Jag håller på med rivning. och det går ju riktigt smidigt. 3 lager tapet håller ihop det till stora bitar.
Hugger ut runt några spikar, bänder med kobenet å sedan in med händerna och skaka tills skivan lossnar från de andra spikarna.
men kom på just nu att jag måste nog skaffa ny ångspärr eftersom jag måste ta bort den gamla för att få dit elen. en till vända till affären..........
Det hade varit smidigt att tilläggsisolera samtidigt....men då måste jag väl regla på lite till.....???

Ojojoj, du håller på att fastna i "när jag nu har gjort detta, så är det mycket lättare att även.." träsket.

Bin there, done that.
Lycka till

/ Fredrik

:)
förstår vad du menar...skiter i det för nu.
men jag måste sätta upp ny spärr för det är lite hål och mer blir det när eldosor och rör skall in.

thnx Fredrik :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.