5 891 läst ·
33 svar
6k läst
33 svar
Ritnings konvertering till CAD
Om vi pratar om autocad nu så ritar jag i olika lager beroende på vad det är ja. Men det är inte riktigt så... Jobbar enligt ett index, så att man ska kunna gå i ritningen sen o se vad något är.... Det är en lång lista med rätt specifika lager.P Putte 9497 skrev:
Lagren har olika färger med olika linjetjocklekar.
Fast du kan ju såklart göra hur som helst! Det viktiga är väl när man tittar på ritningen att det ritningstekniskt är tydligt. Genomskurna ytor är tjock linje, möbler tunn. Och så allt där i mellan. Ytterväggar tjockare än innerväggar... Osv.
Ok, är det ok att använda dig som bollplank när man inte har samma höga IQ som du?
Hej.
Tack för era kommentarer. Jag ska rätta till omgående.
På liknande sätt jobbar jag med Magicad.
Ett rör är inte en streck. Det är en enhet med egenskap. Det kopplas med andra linjer (rör) och bygger ett rörsystem beräknad och klart.
Varje system har egen lager. Samma systematik gäller till el installationer. Man börjar med en kabel som kopplas till en dosa som i sin tur går vidare till elskåp. Sedan kan man få grupp förteckning klart.
Jag finns om ni undrar över vad det gäller tekniska frågor.
Tack för era kommentarer. Jag ska rätta till omgående.
På liknande sätt jobbar jag med Magicad.
Ett rör är inte en streck. Det är en enhet med egenskap. Det kopplas med andra linjer (rör) och bygger ett rörsystem beräknad och klart.
Varje system har egen lager. Samma systematik gäller till el installationer. Man börjar med en kabel som kopplas till en dosa som i sin tur går vidare till elskåp. Sedan kan man få grupp förteckning klart.
Jag finns om ni undrar över vad det gäller tekniska frågor.
Klicka här för att svara