Hej.
Jag har bestämt mig att starta eget. Jag erbjuder mina tjänster som CAD ritare och VVS projektör.
Jag kan omvandla alla sorter ritningar i pappers format till CAD format (.dwg). Det går att få de i både 2D och 3D
Med digitalisering du skannar en ritning och får en pdf eller en bild. Det går att lagra på nättet, cloud eller liknande, men du kan inte ändra eller bearbeta den.
Med konvertering får man en ritning som går att ändra, skicka som underlag eller bearbeta
Har läst väldigt mycket om företag som skickar ritningar till andra länder.
Jag jobbar själv och är bosatt i Skaraborg.
Jag hade tänkt att fråga er vad ni tror, om det finns en behov av konvertering.
Hör gärna av.

Driver företag på fritiden och jobbar som anställd på dagarna. Har tänkt på sikt att erbjuda ritningar i cad och då kanske vi kan samarbeta.

T
Hej!

Jag driver eget som arkitekt. Jag tror ABSOLUT att detta är en god idé. Själv "kalkerar" jag befintliga pappersritningar i AUTOCAD. En process jag alltid går igenom i början på varje projekt eftersom att jag mestadels arbetar med ombyggnader och tillbyggnader av befintliga hus.

Själv har jag för lite arbete just nu för att inte göra detta själv, men jag tycker absolut att du bör höra av dig till arkitektkontor med denna tjänst

/Therese

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
tsarkitektur.se skrev:
Hej!

Jag driver eget som arkitekt. Jag tror ABSOLUT att detta är en god idé. Själv "kalkerar" jag befintliga pappersritningar i AUTOCAD. En process jag alltid går igenom i början på varje projekt eftersom att jag mestadels arbetar med ombyggnader och tillbyggnader av befintliga hus.

Själv har jag för lite arbete just nu för att inte göra detta själv, men jag tycker absolut att du bör höra av dig till arkitektkontor med denna tjänst

/Therese
Hej Therese.
Tack för tipset.
Jag kontaktar de omgående
Trevlig dag

• Gilla
1
  • Laddar…
tsarkitektur.se skrev:
Hej!

/Therese