P
Vi håller på med en badrumsrenovering pga mindre skada som dock inneburit att vi fått riva ut hela badrummet i sommarhuset. Rivningen var klar för ca 2 månader sedan och sedan dess har vi haft ett hål rakt ner mot grunden (plint).

Det innebär två saker, vi har haft underhållsvärme på men huset har dock inte blivit varm pga det stora hålet och det luktar mer fukt i huset nu än vad det har gjort innan, jag blir därför orolig att huset har påverkats negativt att ha ett stort hål som har stått öppet, isoleringen på badrumsväggen är ju kvar exempelvis och jag undrar om den kan ta skada.

Man har också tagit bort asfaboarden under trägolvet i rummet bredvid, så brädorna har ju inte skyddats underifrån på ett par månader - jag upplever mer doft där och undrar om golvet kan ha skadats av markfukten? Vi är inte orsaken till fördröjningen av renoveringen.

Spontant känns det ofarligt. Men om det är en skada som regleras av försäkringsbolag kan ni ju påtala oron för dem så får Anticimex eller liknande mäta.

Har ni rivit själva eller finns det en entreprenör som bär ansvaret för hela bygget?

Fota, dokumentera för eventuellt strul i framtiden men som sagt, det låter ofarligt

• Gilla
Pelle8787
  • Laddar…
P
Bra tips, vi får dokumentera!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.