SarB
Hej!
Jag kikar på ett äldre radhus med stort renoveringsbehov där ytskikt, el, ventilation, vitvaror, tak, badrum osvosv behöver förnyas. jag vill då också göra om planlösningen.

Det större badrummet finns på övervåningen, delar av badrummet har våtrumsmatta och tapet idag, men endast den del som duschen är i och det har börjat släppa lite här och var så badrummet behöver renoveras direkt. I anknytning till badrummet finns en tvättstuga där golvet har fel lutning och det bör därför också åtgärdas direkt, från badrummet finns också en dörr in till en klädkammare.

de förändringar jag vill göra är att ta bort väggarna mellan badrum och tvättstuga så att allt är i ett rum. Tanken är att ha tvättmaskin och torktumlare på varandra för att spara plats och flytta handfatet i badrummet och ha det där det idag är ett tvättställ till tvättstugan, jag behöver inget tvättställ. Dusch och toalett får vara kvar där de är. Den del av badrummet som utsätts för vatten kommer därför vara samlad till högra sidan. Om vi ska ha våtrumstapet, kakla eller kika över microcement eller liknande är oklart.
mellan badrummet och klädkammaren vill jag öppna upp lite men ha stora skjutdörrar så att man antingen kan stänga igen helt eller nästan öppna upp helt. jag undrar nu om det är en kass plan - vi har ju inte tänkt att ha våtrumstapet eller liknande i klädkammaren, är risken stor att fukt kryper in där från badrummet med en sådan lösning även om vi bara donar med vatten på högra sidan? kan tillägga att vi också ska ha in ventilation som saknas helt idag.

har ni annars fiffiga planlösningar på klädkammaren? jag vill inte göra badrum av hela området inklusive klädkammare, för vi behöver den delen för förvaring och den känns olustig att involvera i sovrummet. Alternativt kan man ju bara ha kvar den som den är idag.
Planlösning för renovering av radhus med markerade områden för badrum och tvättstuga, visar planerade ändringar med skjutdörrar och maskinplaceringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.