Någon som kan hjälpa till med kvittering av larmet - "Klocka och elmätare överensstämmer inte". Har ändrat klockan så det stämmer, är tydligen till tariffstyrningen. Dock verkar det inte gå att ta bort tariffstyrningen. Men funderar på om det har strulat sen man bytte till "ny" elmätare för många år sen då systemet är från -91. Är ett FTX system QLV6. Har endast manualen som kom med när man byggde anläggning med ett nummer till Q-service som inte finns kvar längre. Även själva FTX systemet har slutat tillverkas.

• Sida ur manual med felsökningsinstruktioner för larmet "Klocka och elmätare överensstämmer inte".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontrollpanel för FTX system QLV6 med temperaturvisning och knappsats, märkt 'Riquma Styr'.
    Skapa konto
  • Kontrollpanel för ventilationssystem där larmindikatorn lyser och skärmen visar "Klocka och elmätare överensstämmer inte".
    Skapa konto
Hej
Fick du ordning med kvitteringen?

Nä, gick inte att få ordning på. Jag gjorde så att jag demonterade styrenheten och plockade försiktigt bort själv syrenen. Låssar fint. Går att sätta tillbaka om man så önskar. Blir att man måste kvittera iaf men ingen syren som tjuter. Så blir när man går förbi iaf. Kan varmt rekommenderas =)

T Thomjoj skrev:
Nä, gick inte att få ordning på. Jag gjorde så att jag demonterade styrenheten och plockade försiktigt bort själv syrenen. Låssar fint. Går att sätta tillbaka om man så önskar. Blir att man måste kvittera iaf men ingen syren som tjuter. Så blir när man går förbi iaf. Kan varmt rekommenderas =)
Låter bra det :)
ska testa (y)

Tja
Jag fick ordning på min genom att koppla bort Tariffläget till EJ används :cool:(y)

R robbman skrev:
Tja
Jag fick ordning på min genom att koppla bort Tariffläget till EJ används :cool:(y)

Men hur gör man de?
Har letat men inte hittat

Jag gjorde följande
Strömtransformatorer ställde jag på används ej.
Lågtaxapeioden ställde jag på 01-01 ---01-01
Sen gick jag in på Tariffkontakt ändras tryckte på ändra värde och valde använd ej.
Sen funkar allt som det ska och går som vanligt hos mig.
prova :cool:(y)

T Thomjoj skrev:
Men hur gör man de?
Har letat men inte hittat
Hur gick det?

Har letat och letat i dialogen i styrenheten men har inte de val som du beskriver. Du har nog en annan programvaruverstion än mig, var ju typiskt. Hade varit skönt att få till det.

Men har du gått in i serviceläge?

Hmmmm hur gör man de?

Tryck på OK håll kvar den tills service lägget kommer fram sen bläddrar du vidare med pilarna tills du kommer fram till just det jag beskrev ovan :)

Men se där, fungerade hur bra som helst!
Jag tackar för infon

• Gilla
robbman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.