Stugbygget.se
Hej, vi har tagit in offerter för markarbete och husgrund. Den offert vi tånker välja landade på 212 000:- Vill bara stämma av med er på forumet om ni tycker det är rimligt? Bifogar en bild på underlaget, vill ni läsa mer om detta ellet annat i vårt stugbygge så får ni följa vår blogg ☺️ https://stugbygget.se/nu-vet-vi-vem-som-ska-gora-markarbetet/

• Dokument som beskriver markarbeten och husgrund för stugbygge, inklusive grävning, betongplatta och dränering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Ingår bärlager under grunden i form av makadam etc.?
Tolkar offerten som att dom inte gör rörmokeriet i plattan, dvs avlopp och tappvatten att det ligger i en sidoentreprenad som ni handlat upp med lokal röris?

K
Tycker att det ser ut som att det ingår. Hur stor är plattan som ska gjutas? Varje gång jag ser sådana här offerter slås jag av att jag betalade allt för mycket. Som jämförelse fick vi offert för tre år sedan på motsvarande arbete 135 + 42 m2 plattor tomt 800 m2 20 meter till kommunalt va och el. 150 m2 uppfart och parkeringsyta 280 000 kr. Tog in flera offerter och denna var billigast samt de som kom och tittade kändes mest proffesionella, de skötte även kontakt med kommunen kring utsättning och kontroll av inkoppling till va.

Stugbygget.se
Såhär ser offerten ut, det andra jag laddade upp var vårt underlag

• Skärmdump av mobiltelefon som visar en byggoffert med listade tjänster och förutsättningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stugbygget.se
K Kallebo skrev:
Tycker att det ser ut som att det ingår. Hur stor är plattan som ska gjutas? Varje gång jag ser sådana här offerter slås jag av att jag betalade allt för mycket. Som jämförelse fick vi offert för tre år sedan på motsvarande arbete 135 + 42 m2 plattor tomt 800 m2 20 meter till kommunalt va och el. 150 m2 uppfart och parkeringsyta 280 000 kr. Tog in flera offerter och denna var billigast samt de som kom och tittade kändes mest proffesionella, de skötte även kontakt med kommunen kring utsättning och kontroll av inkoppling till va.
Tycker inte det lät så dyrt för er. Vår platta är 80m2 och utsättning ingår med. Du ser vår offert nedan.
Hälsningar Andrei

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.