Det är ganska dyrt , troligtvis beror det på två saker

1. Dom har som du säger , bra renomme och kan ta bra betalt.

2. Dom har mycket att göra och egentligen inte tid med ditt tak. Så därför tagit i med priset

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
D
Rätt dyrt..
Vi la om hela vårat tak på ca 130m2 nyligen och då bytte vi råsponten, underlagspappen, plåten och hängrännorna för 182.000:- efter rot.

Bor nere i Skåne.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Fått in en del till priser nu samt offerten av de första. 150 000 kr vad tydligen med rot för endast hus ca 130 kvm yta. Ungefär 185 000 innan rot ville de ha.

Person nummer två som kom tog med sig lagningsmaterial och fixade sprickan som orsakade läckage. Så nu droppar det inget iaf, fick pris av honom på ca 55 000 för nytt tak inkl rot. Ca 85 000 om garage 70 kvm också ska bytas på.

Person nummer tre kunde göra både hus och garage för ca 125 000 innan rot. Så ungefär samma pris som nr 2.

Ska komma en fjärde firma idag och sedan ska jag väl skriva på för något. Men ja de verkade som första firman hade en helt annan prisbild än de andra som var hit, de är en mycket större firma än de andra också.

• Gilla
Snörslå och 1 till
  • Laddar…
E
C Christoffer Olsson skrev:
Fått in en del till priser nu samt offerten av de första. 150 000 kr vad tydligen med rot för endast hus ca 130 kvm yta. Ungefär 185 000 innan rot ville de ha.

Person nummer två som kom tog med sig lagningsmaterial och fixade sprickan som orsakade läckage. Så nu droppar det inget iaf, fick pris av honom på ca 55 000 för nytt tak inkl rot. Ca 85 000 om garage 70 kvm också ska bytas på.

Person nummer tre kunde göra både hus och garage för ca 125 000 innan rot. Så ungefär samma pris som nr 2.

Ska komma en fjärde firma idag och sedan ska jag väl skriva på för något. Men ja de verkade som första firman hade en helt annan prisbild än de andra som var hit, de är en mycket större firma än de andra också.
Ja det är ju inte konstigt det är dyra offerter om 75 procent av alla bolag som lämna offert till dig inte får något jobb 😉

• Gilla
Jande57
  • Laddar…
E epw skrev:
Ja det är ju inte konstigt det är dyra offerter om 75 procent av alla bolag som lämna offert till dig inte får något jobb 😉
Ska man inte ha något att jämföra med menar du? Tar du första offerten du får?

E
R roberob skrev:
Ska man inte ha något att jämföra med menar du? Tar du första offerten du får?
Jag tar uteslutande företag som jag har förtroende för på löpande räkning.

H
E epw skrev:
Jag tar uteslutande företag som jag har förtroende för på löpande räkning.
Någonstans började du för att få fram rätt leverantör. Man måste ta in fler offerter, speciellt om man inte har anlitat någon t.ex. takläggare tidigare, träffar man på rätt hantverkare med rätt kunskap och pris, då kan man rekommendera dem och även använda dem på löpande räkning vid nästa tillfälle.

• Gilla
epw och 1 till
  • Laddar…
D
E epw skrev:
Som företag behöver man inte lämna gratis offert, fullt möjligt att ta betalt för det om man vill. Bara meddela innan.

• Gilla
antett och 1 till
  • Laddar…
Jag lade nytt tak för ca 6 år sedan själv med papp, betongpannor, rännor, stuprör och påtarbeten för 35000 ca 100m2.
Min dotters morfar betala 68k till firma för samma jobb.
Takpapp kör de garanterat på en dag.

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
C Christoffer Olsson skrev:
Hej,

Har varit upp på mitt tak och ser att pappen börjat släppa och är alldeles för gammal för att kännas säker mot regn och snö, samt att jag misstänker en läcka då jag såg fukt vid en vägg. Jag tog hit en lokal firma som har väldigt gott rykte och fick en prisuppgift på ca 150 000 om de bara kan lägga ny papp på den gamla.

Huset är på 105 kvm, inte platt tak men ganska nära, ca 5 graders lutning. Hängrännor, stuprör mm är nyligen bytt och behöver inte bytas. Enligt takläggaren var huvar mm i gott skick och skulle inte bytas utan det är bara takpappens beläggning som skall bytas på taket. Där de skär bort delar där gamla pappen släppt från underlaget och sedan lägger ny papp ovanpå.

Jag är själv byggingenjör men kan inget om just papptak men funderar över om 150 000 för enbart ny papp är en rimlig kostnad? Jag har försökt kontakta fler firmor men med tanke på semester nu så är de inte många som hade tid att komma.

Pga den troliga läckan så vill jag att taket åtgärdas ganska snabbt så därför tänkte jag kolla här när jag inte lyckas få tag på så många takfirmor och kan jämföra offerter.
Oj vad dyrt. Bytte papptak ca 60 kvm inkl nytt fönster o mer uppvik runtom för tre år sedan. Kostade 25000 kr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.