Bambi skrev:
Hej Karlsson,

Har du ändrat din uppfattning om huruvida man kan reklamera fel som inte är upptagna vid slutbesiktningen?
Hmm, jag minns inte min "uppfattning" i den frågan :)
Det borde väl gå att göra - i värsta fall får man väl begära en överbesiktning ?

Om inte annat så borde man kunna påpeka dessa vid 2 -års kontrollen om det inte är alltför akut ?
/K

Hej,

Jag trodde(kan ha tagit fel :)) du skrivit i en annan tråd att fel som inte är upptagna vid slutbesiktningen eller reklamerade inom 6 månader var för sent att ta upp. Jag var av annan tro och uppfattning, dels kan man hänvisa till paragraf 60 punkt 2 i ditt förra inlägg eller kan man pröva slutbesiktning i rätten vid stora fel, om man missat, blivit baktalad eller den månad man har på sig att påkalla överbesiktning har runnit ut.

Mvh

Redigerat:
Bambi skrev:
Hej,

Jag trodde(kan ha tagit fel :)) du skrivit i en annan tråd att fel som inte är upptagna vid slutbesiktningen eller reklamerade inom 6 månader var för sent att ta upp. Jag var av annan tro och uppfattning, dels kan man hänvisa till paragraf 60 punkt 2 i ditt förra inlägg eller kan man pröva slutbesiktning i rätten vid stora fel, om man missat, blivit baktalad eller den månad man har på sig att påkalla överbesiktning har runnit ut.

Mvh
Hmm, jag minns inte att jag skrivit ngt sådant, men det kan ju mkt väl ha varit ngn annan som kommenterade i samma tråd som jag också!?
Eller så sade jag ngt liknadne som du misstolkade ? :)

Att man inte skulle kunna reklamera efter 6 mån tror jag nog inte iaf - som sagt om inte annat har man ju en 2 års besiktning efter 2 år :)

/K

Bambi skrev:
Hej Karlsson,

Har du ändrat din uppfattning om huruvida man kan reklamera fel som inte är upptagna vid slutbesiktningen?
Problemet är att de otäta dörrarna var inget som orsakade problem under högsommaren när slutbesiktningen gjordes. När det senare blev vinter och kallt kontaktades hustillverkaren. Problemet med blandaren i badrummet fanns inte när det var slutbesiktning. De andra problemen är sådant jag kan leva med, såsom tapeter som släpper i skarvar och bänkskiva som sväller skarv. Det är alltså fel som till stor del inte fanns vid slutbesiktning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.