31 241 läst ·
84 svar
31k läst
84 svar
Rimlig prissättning vid plattsättning med eget material
Medlem
· södemanland
· 706 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Vart i Sth är bygget?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Gissar att du gått från standardkakel typ 15x15-30x30 och upp i storlek De tar då en slant extra för att du valt större plattor. Jag fick betala ca 300kr/m2 extra för 60x60.
Och har du valt rektifierad kant så kostar det säkert ca 200kr extra per m2. Och har du vaöt mönster kostar säkert det än mer... Är det kakel som blivit klinkers eller natursten så kostar även det extra då det är både tyngre och mer hårdjobbat som jag förstått det...
Och har du valt rektifierad kant så kostar det säkert ca 200kr extra per m2. Och har du vaöt mönster kostar säkert det än mer... Är det kakel som blivit klinkers eller natursten så kostar även det extra då det är både tyngre och mer hårdjobbat som jag förstått det...
Möjligen, men även med tillägg på 300:-/kvm bör det inte bli mer än 25000:- i extra kostnad.S Shiraz skrev:Gissar att du gått från standardkakel typ 15x15-30x30 och upp i storlek De tar då en slant extra för att du valt större plattor. Jag fick betala ca 300kr/m2 extra för 60x60.
Entreprenören har väl tagit höjd för att de skall arbeta med material du tillhandahållit och som de kanske inte har lagt förut. Blir det problem så vill man vara på det säkra att få betalt.
Löpande räkning kanske är ett alternativ?
Löpande räkning kanske är ett alternativ?
Är det 200m2 yta? (vägg plus golv) och du valt lägga till klinkers med rektifierad (rakskurna kanter) och större plattor så är det inte omöjligt att det blir 500kr extra per m2. Dessutom har de ju triumf på hand, pruta i efterhand är svårt ...
Det är inte mer än 100 kvm yta, runt 90 snarare.S Shiraz skrev:
Hur menar du att de har trumf på hand? Vi kommer ju inte att anlita dem till detta pris.
Löpande räkning och kamera för att se om de är på plats kanske...E EyEr0n skrev:
Menar att om de vet att du har kort med tid och kanske även totalentreprenad? Då blir det svårt att hitta en annan firma med kort varsel eller så kanske du inte ens kan byta firma.B Blåbären skrev: