3 067 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Rimlig offert på stödmur?
Absoult. Men 1,3 miljoner...det var ju ett aprilskämtRejäl skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 805 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 805 inlägg
Jo men som jag skrev i mitt första svar så var väl typ halva kostnaden på offerten rimlig om man har ganska normala förutsättningar.
Här i Stockholmsområdet skulle du inte komma under 500’ för allt det, av en seriös firma. Samtidigt tror jag inte över 700’ heller.
Här i Stockholmsområdet skulle du inte komma under 500’ för allt det, av en seriös firma. Samtidigt tror jag inte över 700’ heller.
Det var ju det sjukaste…Globetrot skrev:
Hejsan!
Våra slipers håller på att ge upp. Har påbörjat att dra in offerter och den första som trillade in var på 1,3 miljoner kr! 😳😳😳Finns det något man kan göra för att få ner priset? Eller är detta rimligt?
Det är 31kvm som ska stenläggas, 9 kvm spill - är det rimligt? Muren som är mot gatan ca 0,6 till 1,1 m hög och den runt garage 0,3m. De har mycket ”extra spill” inkluderat.
Över 12,000kr/kvm före moms?
Skall jag betrakta denna som ”bullshit” eller? Skall såklart ta in fler. De andra som varit på besök har sagt 2-3 veckors arbete. Detta företag säger 3 månader.
I somras betalade jag 350 kr per timme plus moms för en 9 tons grävare. Maskinisten kostade 490 per timme. Detta är en seriös firma i Göteborg. De grävde bort en stödmur, la dränering och plan botten i grus för en störmur på 2 dagar. Massorna behöll jag till annat. Att ställa L-Stöd på detta hade sedan gått fort, men jag byggde i betong då den inte var rak.
Klicka här för att svara