Hej!

Jag har fått offert på asfaltering på garageuppfarten som är på 70kvm med plattor som ram och en yta på 20kvm plattor med tillhörande underarbete. Dessutom 20kvm yta som förbereds för gräsmatta(är väl vara jord som läggs ut. Och ca 20m dike för häck med jord.
Det jag undrade lite är om maskinkostnaden brukar vara en så stor del? Kan ju såklart vara svårt att veta men någon kanske har en åsikt.
Handritad skiss av garageuppfart med asfalt, plattor, gräsmatta och häck som planering för anläggningsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag bifogar en liten skiss

Offerten ser ut som följande:

Maskin 29880 kr
Mantimmar 13680 kr
Lastbilstransporter 2960 kr
rus 2000 kr
Div material och verktyg 1500 kr
Plattor 5250 kr
Matjord 3000 kr
Asfaltering 16000 kr
74270 kr + moms

Egentligen spelar ju bara totalsiffran roll. Ta in fler offerter om du tror det är en för hög kostnad.

G gustavk skrev:
Egentligen spelar ju bara totalsiffran roll. Ta in fler offerter om du tror det är en för hög kostnad.
Ja det är ju det bästa att ta in fler. Vi anlitade denna entreprenör i höstas för ett annat arbete. Då kontaktade vi fyra firmor, fick två offerter och denna kändes vettigast och billigast. Kändes lätt att köra på med samma. Vi hinner nog inte innan semestern att leta vidare efter andra så vi har nog redan bestämt oss, jag ville nog bara höra om nån tycker blir rånade:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.