Hej,

Vi fixar krypgrunden. Vår firma vill ha 895 kr per timma. För mig låter det väldigt högt??

Vad säger ni andra som gjort krypgrunden nyligen. Vad är det rimligt att betala per timma?

Mvh
Emil

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Är det inkl. moms?

Vad exakrt är det som skall göras med krypgrunden?

• Gilla
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
Vad tar andra firmor du pratat med?

• Älska
Maritha Karlsson
  • Laddar…
Vi har två krypgrunder och det är ett helvete att jobba där nere så jag tycker att 895 kr/h låter fullt rimligt.

• Gilla
Danne_83
  • Laddar…
Hemingway Hemingway skrev:
Vad tar andra firmor du pratat med?
Ska kolla med fler så har ingen uppfattning. Snickaren vi har tar iaf betydligt lägre än så. Ca 550 kr

Är alla priser du anger inkl moms och utan rot?

• Gilla
seandlun
  • Laddar…
TS. Vilka jobb skulle du själv inte vilja göra för samma timpenning?

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Hej

Vad med krypgrunden är det som ska göras och hur är skicket där idag

Mögel, damm, trångt, svår åtkomst och fysiskt tungt är några anledningar till ett högre pris. Att företaget helst avstår från jobbet helt och hållet ett annat.

• Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
För mer än 50 år sedan kom jag till insikt att själv försöka mig på att göra i princip allt själv av ren princip.
Byta tid mot pengar på ledig tid.

Bilar, hus, segelbåt, vedhantering, grund, takläggning o s v. El har jag alltid lämnat bort, trots att jag har kunskap.
Annars har jag skaffat kunskap till det mesta... Både till nöje o nytta.
(Helt plötsligt blev jag behörig gymnasielärare, varade 32 år.)

H Hybro skrev:
TS. Vilka jobb skulle du själv inte vilja göra för samma timpenning?
Är väl ointressant med anledning av frågeställningen vad TS vill jobba med ?

Hammare123 karlemil123 skrev:
Ska kolla med fler så har ingen uppfattning. Snickaren vi har tar iaf betydligt lägre än så. Ca 550 kr
Men återigen vad är det som skall göras?

Det är viss skillnad om vill ha dit en firma som skall grovjobba, gräva bort sten, rensa bort organiskt material på marken. Mot om du skall ha dit en firma som skall montera en avfuktare med de kringarbeten som krävs (täta otätheter med PU skum, sätta igen ventiler lägga plast på marken),. och kanske dra vetilrör kors och tvärs från avfuktaren.

• Gilla
UffePlåtis och 4 till
  • Laddar…
gör jobet själv

H hempularen skrev:
Men återigen vad är det som skall göras?

Det är viss skillnad om vill ha dit en firma som skall grovjobba, gräva bort sten, rensa bort organiskt material på marken. Mot om du skall ha dit en firma som skall montera en avfuktare med de kringarbeten som krävs (täta otätheter med PU skum, sätta igen ventiler lägga plast på marken),. och kanske dra vetilrör kors och tvärs från avfuktaren.
Ja, irriterande lite info är ingen bra trådstart.

• Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
Äsch, ts har ingen aning. Därför saltar firman ordentligt, är min gissning.

Ok TS... Vad ska utföras?

• Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Hammare123 karlemil123 skrev:
Lej då snickaren för jobbet med krypgrunden också om du inte kan och vill göra det själv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.