Hej, tänkte höra om ni vet vad som är en rimlig lön för en som har jobbat som elektriker sen sommaren 2023?
Jag har en ingångslön just nu på 26.000kr och jag tycker det är lite snål faktiskt men jag kanske har fel? Vet inte riktigt.. nån annan som vet kanske, eller ska ja sluta sura över min lön, den kanske är bra?
Jag har en ingångslön just nu på 26.000kr och jag tycker det är lite snål faktiskt men jag kanske har fel? Vet inte riktigt.. nån annan som vet kanske, eller ska ja sluta sura över min lön, den kanske är bra?
Är du utbildad eller går du under utbildning fortfarande?S Svante Ohlin skrev:Hej, tänkte höra om ni vet vad som är en rimlig lön för en som har jobbat som elektriker sen sommaren 2023?
Enligt denna sidan ligger du lågt:
https://www.elimperiet.se/hur-mycket-lon-far-en-elektriker
Dåligt med info här. Förutsätter att du tillhör installationsavtale
Då är du alltså förstaårs-montör?
Om du har en fackklubb på firman så kontaktar du den i första hand. Annars hör du av dig till facket för den avdelning du tillhör så får du hjälp. De har alla löner då klubbarna rapporterar in detta efter varje lönerevision till lönewebben.
Då är du alltså förstaårs-montör?
Om du har en fackklubb på firman så kontaktar du den i första hand. Annars hör du av dig till facket för den avdelning du tillhör så får du hjälp. De har alla löner då klubbarna rapporterar in detta efter varje lönerevision till lönewebben.
Redigerat:
Lön fastställs utifrån dessa fyra kriterier:
1. yrkeskunnighet
2. kvalifikation
3. prestation
4. ansvar.
Så det har alltså inte något att göra med hur många år i yrket man arbetat. Men det har givetvis en naturlig koppling med mer år i yrket bör man förhoppningsvis ha samlat på sig mycket kunnighet.
1. yrkeskunnighet
2. kvalifikation
3. prestation
4. ansvar.
Så det har alltså inte något att göra med hur många år i yrket man arbetat. Men det har givetvis en naturlig koppling med mer år i yrket bör man förhoppningsvis ha samlat på sig mycket kunnighet.
Det varierar nog lite för här är det ont om duktiga, pålitliga som är självständiga så dom kan förhandla rätt bra om dom byter firma..A avh67f skrev:Lön fastställs utifrån dessa fyra kriterier:
1. yrkeskunnighet
2. kvalifikation
3. prestation
4. ansvar.
Vilken lön du ska ha bestämmer du och din arbetsgivare genom att förhandla. Den lägsta lön du kan få är den som finns i avtalet.S Svante Ohlin skrev:
Normalt hjälper facket till med löneförhandlingen men det gäller att man kan övertyga arbetsgivaren att man är värd en högre lön än grundlönen.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 654 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 654 inlägg
Vart i Sverige håller du till?
är du i väst så sök dig till Norge.
De elektrikerna vi har hos oss ligger på runt 65000-70000 i månaden, jobbar 12/16, fri mat och boende samt betalda resor.
är du i väst så sök dig till Norge.
De elektrikerna vi har hos oss ligger på runt 65000-70000 i månaden, jobbar 12/16, fri mat och boende samt betalda resor.