Hej!

Jag köpte nyss mig en Landmann Gasgrill (12736) och har hunnit nyttja den kanske 5ggr.
Till den så har jag en PC10 flaska med gasol men min fundering är hur mycket den egentligen ska räcka till? För jag är redan nere på 15-20% av flaskans innehåll. Är det rimligt eller läcker det nånstans?

Det är inga långkok jag gjort på grillen utan total grilltid per gång ligger på kanske 15-20min max och då har jag bara nyttjat alla fyra brännare en av dessa gånger. I regel så har jag dock kört på tre av fyra brännare när jag grillat.

Låter inte rimligt alls något måste vara fel. Testa att läcksöka, inte så bra om det står och läcker ut gasol. Stänger du ventilen på tuben när du grillat färdigt?

Jag är så gott som helt tvärsäker på att jag stängt det ordentligt efter varje grillning. Jag har varit orolig för brandrisken iom gasol så jag betvivlar att jag skulle ha missat det. Men jag kan inte svära på det.

Men hur mycket hade varit rimligt för mig att förbruka i procent på en PC10 flaska på fem grillningar?

Googlade och fick fram en siffra på förbrukningen för din grill, 914g/h. Detta bör rimligen vara vid full effekt så du borde på 5 tillfällen inte ha kunnat förbruka mer än ungefär 1 kg eller 10% av din tub som ska innehålla 10 Kg gasol.

BTO skrev:
Googlade och fick fram en siffra på förbrukningen för din grill, 914g/h. Detta bör rimligen vara vid full effekt så du borde på 5 tillfällen inte ha kunnat förbruka mer än ungefär 1 kg eller 10% av din tub som ska innehålla 10 Kg gasol.
The force is strong in this one!

Extraordinära googlefu-kunskaper, jag tackar och bockar!
Något är således helt klart galet, det blir till att felsöka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.