nino skrev:
[länk]
här är listen, sök reda på vem som är säljare i ditt område och ring han, antingen så har han kanske eller så vet han om nån firma som har handlat
Tack, den där ser ju helt perfekt ut för ändamålet!

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
xdigger skrev:
Aha... Sorry trodde det var ett badrum du höll på med! ;) tänkte att fuktspärr på det där kan ju inte bli bra.. Får skylla på att jag hade migrän förut! :) vanlig skumgummilist sån blå är mycket enkel att peta bort med ett lagom brett stämjärn! :)
Det är lungt. :) Tack för att du tar dig tid att svara!

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
listen jag länkade till ska man bara kapa jämns med spacklet, den ska alltså inte petas bort i tex ett badrum utan man tätar över den

Fick inte tag på någon Ardex TP50, så det fick bli en hemmasnickrad variant istället. Plywoodskivor som är något tunnare än den kommande golvlisten fästa på väggen och tätade med byggplast som klammrats på golvet.

Vi flöt golvet i eftermiddags och det har funkat klockrent. Inga läckage. Det hade dock underlättat om jag satt plasten före armeringsnätet istället för efter...

Baksidan är förstås att spacklet "hänger i luften" den innersta halv-centimetern mot golvlisten, så det blir upp till kakelplattanatt ta hela lasten om man ställer något tungt med extremt liten "fotarea". Den dagen den sorgen.

20160202_132220.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20160202_132223.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.