Har problem med en riktplanhyvel från inca med tersakutter. Tog bort skärstålet för att kolla dess skick. När jag sätter tillbaka det får jag det inte att fastna igen. Som jag förstått ska stålet låsas automatiskt av centrifugalkraften när man startar maskinen. Vet någon vad jag gör för fel? Har borstat Spåret försiktigt med en pensel men ingen framgång. Tacksam för kloka råd!
Tobias

• Riktplanhyvel från Inca med tersakutter där bladet inte fäster ordentligt. Spåret borstat men problemet kvarstår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T tobiasdagoo skrev:
Har problem med en riktplanhyvel från inca med tersakutter. Tog bort skärstålet för att kolla dess skick. När jag sätter tillbaka det får jag det inte att fastna igen. Som jag förstått ska stålet låsas automatiskt av centrifugalkraften när man startar maskinen. Vet någon vad jag gör för fel? Har borstat Spåret försiktigt med en pensel men ingen framgång. Tacksam för kloka råd!
Tobias
Vad händer när du snurrar kuttern för hand? Flyger de ur?
Starta inte kuttern med motorn förräns du ser att de sitter säkert..

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Vad händer när du snurrar kuttern för hand? Flyger de ur?
Starta inte kuttern med motorn förräns du ser att de sitter säkert..
stålet läggs i en skena med en klack i ena kanten. se bild. när man startar motorn ska stålet klämmas fast med hjälp av centrifugalkraften. stålet flyger inte ur men låser inte heller fast som det är tänkt.

Lite oskärpa i bilden, visst sitter stålen åt rätt håll?

Kan du lyfta låsmekanismen manuellt?

Lite oskärpa i bilden, visst sitter stålen åt rätt håll?
jo det ska sitta åt rätt håll. går ner och kollar en extra gång för säkerhets skull😬

Kan du lyfta låsmekanismen manuellt?
Jo den går att lyfta lite grann när man skjuter in stålet.

T tobiasdagoo skrev:
Jo den går att lyfta lite grann när man skjuter in stålet.
en kompis sa att han trodde det gick att ta ut låsklacken. ska kolla om detta är möjligt och i så fall rengöra spåret för att få ut ev skit som fastnat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.