Vad kostar en A3-26?

Tror jag betalade runt 20' plus moms inklusive den (snordyra) spiralkuttern.

Här är listpriserna för grundutförandet enligt Hammers hemsida:
A3 26 > 21 160 ink. moms
A3 31 > 26 515 ink. moms
A3 41 > 38 118 ink. moms

Ingen som har en begagnad till salu? ;-)

Jo faktiskt... A3-31´a (+Hammer S1 spånsug)

ceson skrev:
Ni som kommer med input om hur era hyvlar fungerar kan ni inte skriva vad det är ni har för maskiner. Jag som letar efter hyvel tycker att det skulle vara intressant att veta vilka hyvlar ni har och hur dom fungerar och upplevs:)
Känner mig träffad... ;)

Jag har en Robland XSD 310.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
lolukokasus har du snipe på din ejca vid planhyvling. Jag har en lika dan maskin. Nja min är nog lite äldre än din. Men jag har inge problem med snipe. Om jag postar stålen korrekt.

Och jag tycker inte att det är nå¨gra problem med att byta mellan rikt och plan. Det som är bökigast är att man måste höja och sänka planbordet för att spånstosen skall passa. Men det är inget jätte problem tycker jag.
Angående spånet så handlar det nästan bara om diameter på slangen och slanginfästningen. själva utformningen har även den en del men inte lika mycket om man har bra volym i suget
Själv har jag 160 mm och det flyger näst intill inget spån någon annanstans än i slangen

Pär

Redigerat:
pär h skrev:
lolukokasus har du snipe på din ejca vid planhyvling.
Pär
Det tråkiga svaret är väl, ibland. Det är möjligt att postning har med saken att göra men jag tror oftare att hur man för in planka och hur stor och tung den är spelar roll. Här kommer tycker jag en annan poäng med att ha en separat maskin där man jobbar i "rätt" höjd. Har nog mindre problem med snipe i min makita-burk.

Nu räknade jag inte med eventuella handhavande fel men vist kan det vara så. Tänkte mera på om maskinen har det inbyggt för då kan man inte göra något åt det.

Pär

Pär, då fick jag ett kvitto på att SBS gäller för mig. Kanske dumt att ändra TS ursprungliga fråga men Pär, har du någon bild på din spånstos, haft en del spill runt om spånstosen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.