1 474 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Rigga elverk till huset?
Som titeln säger, är det möjligt att koppla mitt bensindrivna elverk (2,5kW) till husets befintliga elnät så att jag med enkelhet kan köra igång det vid strömavbrott utan att behöva dra en massa förlängningssladdar. Tanken är att ha några lampor och samtliga cirkulationspumpar igång i huset. Det är långt mellan pumparna vilket gör det besvärligt med dragning av förlängningskablar.
Har ni något tips på hur jag kan göra?
Har ni något tips på hur jag kan göra?
Haavard visste nog inte...
Nä men, det finns färdiga skåp med en brytare, som kopplar bort ordinarie matning och kopplar in ett intag som du kopplar in ditt elverk på.
Sen behöver man göra ett jordtag (tror jag, men det tar jag för givet att man måste göra...)...
Men har du ett trefas elverk?
Nä men, det finns färdiga skåp med en brytare, som kopplar bort ordinarie matning och kopplar in ett intag som du kopplar in ditt elverk på.
Sen behöver man göra ett jordtag (tror jag, men det tar jag för givet att man måste göra...)...
Men har du ett trefas elverk?
Det blev lite strul när jag skrev inlägget, det påstod att det inte skickades så skrev det en gång till. Men om det mer att lägga till inom valsa ämne så föreslår jag att vi flyttar till den andra tråden.
Klicka här för att svara