2 409 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Reservdelar till Grouw
Någon som vet någon som har delar till Grouw robotgräsklippare? Jag har en M900 med bränd motor till drivningen, på vänster hjul om jag kommer rätt. Behöver hela drivpaketet då motorn bränts fast i plasten till drivningen fram till drivaxeln.
Jag kan inte hitta några sprängskisser och vet därför inte vilka modeller som har samma drivning, men det är flera!! Kanske även flera märken då fabriken i Kina producerar 4 olika märken...
"Grouws" hemsida har inga delar som passar. Jag kan köpa en havererad klippare med fungerande del!!
Jag kan inte hitta några sprängskisser och vet därför inte vilka modeller som har samma drivning, men det är flera!! Kanske även flera märken då fabriken i Kina producerar 4 olika märken...
"Grouws" hemsida har inga delar som passar. Jag kan köpa en havererad klippare med fungerande del!!
Hej, jag har. M900 räcker inte som beskrivning - är det modellen 17936 från 2022?L Loffe1 skrev:Någon som vet någon som har delar till Grouw robotgräsklippare? Jag har en M900 med bränd motor till drivningen, på vänster hjul om jag kommer rätt. Behöver hela drivpaketet då motorn bränts fast i plasten till drivningen fram till drivaxeln.
Det var en 17936. Jag har nu sålt av delar, då det var flera som hade svårt att hitta reservdelar. Slutade för oss med att vi köpte en annan billig klippare från Jula, i samma storlek. Ett par 1000 kr dyrare än Grouw men har fungerat perfekt på den gamla slingan! Meec:en har inte behövt någon hjälp på tre veckor, medans Grouw:n behövde hjälp var tredje dag. Minst!!! Jag har nu börjat justera kabeln så att den ligger närmare hinder, och mindre att klippa för mig själv. Vi ville ha en klippare som fixade gräset när vi åkte till fritidshuset och var borta flera veckor!I Ingenjörssnickarn skrev:
Borta flera veckor. Nu för tiden får dom av någon anledning fötter och hamnar på någon annans tomt/fastighet.L Loffe1 skrev:Det var en 17936. Jag har nu sålt av delar, då det var flera som hade svårt att hitta reservdelar. Slutade för oss med att vi köpte en annan billig klippare från Jula, i samma storlek. Ett par 100n0 kr dyrare än Grouw men har fungerat perfekt på den gamla slingan! Meec:en har inte behövt någon hjälp på tre veckor, medans Grouw:n behövde hjälp var tredje dag. Minst!!! Jag har nu börjat justera kabeln så att den ligger närmare hinder, och mindre att klippa för mig själv. Vi ville ha en klippare som fixade gräset när vi åkte till fritidshuset och var borta flera veckor!n
Se om du kan få in en GPS i den. Själva strömmen går kanske att ta ut från batteriet. Lätt att hitta boven då,
anteckna eller fota skylten med alla nummer som bevis på att det är din klippare.
Finns en fördel med att det står Meec på den, förutom priset... 😊 I byn har vi klarat oss från fötter på klippare, trots att det finns märkesklippare också!! Men med Grouw:en fick jag leta iaf då den rullade utför en slänt vid flertalet tillfällen...J jonaserik skrev:Borta flera veckor. Nu för tiden får dom av någon anledning fötter och hamnar på någon annans tomt/fastighet.
Se om du kan få in en GPS i den. Själva strömmen går kanske att ta ut från batteriet. Lätt att hitta boven då,
anteckna eller fota skylten med alla nummer som bevis på att det är din klippare.
Hej Loffe, tanken med ovan länk är att ta diskussioner kring Grouw vidare där (inte här), för att samla felsökning och reservdelar kring alla Grouw-modeller. PM:a mig kring de drev du vill sälja 👍L Loffe1 skrev:
Hej Ingenjörssnickar, tanken med forummoderatorer är att de moderar och håller ordning oså inte forumet spinner iväg åt fel håll. Verkar gå bra ändå även utan din supertråd som ska lösa all världens problem.I Ingenjörssnickarn skrev:
Hej (igen) Kniv, noterat. Tanken är även att hålla god ton i forum - men om du har något värdefullt att tillföra kring Grouw robotgräsklippare så får du gärna framföra det 👍K kniv skrev:
Klicka här för att svara