6 874 läst ·
19 svar
7k läst
19 svar
Reservdel Eldon fasadskåp ca 1980
Och som kompromiss, om man vill skydda sig lite mot buset, kan man låta den sitta kvar när nätägaren aviserar om att det börjar bli dags för mätarbyte men ha den "gömd" övrig tid. Har väldigt svårt att se varför nätägaren skulle vilja in i skåpet så länge allt fungerar av annan anledning än mätarbyte och det aviseras normalt i god tid.Keiller skrev:
Säkert inte helt enligt avtal men värre synder sker nog...
Orsaken är att nätägaren vill ha tillgång till sin mätare näs som helst för tex det "rullande" mätarbyte som sker. Det kan vara ett elände att jaga "nyckelbäraren", det är ju inte säkert att denne över huvud taget finns inom landet.
När "det stora mätarbytet" ägde rum hade vår nätägare en speciell person som "jagade" fastighetsägare med "inlåsta" mätare, han blev klar med sitt jobb ca 1,5 år efter att alla andra mätare var utbytta. Detta trots att antalet mätare inte var speciellt många.
När "det stora mätarbytet" ägde rum hade vår nätägare en speciell person som "jagade" fastighetsägare med "inlåsta" mätare, han blev klar med sitt jobb ca 1,5 år efter att alla andra mätare var utbytta. Detta trots att antalet mätare inte var speciellt många.
Nu har 2 st nya ersättningslåsmekanismer införskaffats på Ahlsell till dyr penning och de sönderfallna plastlåsmekanismerna bytts ut på det gamla 1980-tals infällda Eldon-fasadskåpet. Men det går fortfarande trots jättefina nya låsmekanismer inte att stänga det övre dörrlåset. Inte undra på, plastmothållet är där söndersprucket och avbrutet, se bild.
Vad gör man nu? Plastmothållen verkar vara skruvade med någon slags plåtskruv från utsidan, som man inte kommer åt. Kan det även finnas ersättning för plastmothållet som reservdel?
Vad gör man nu? Plastmothållen verkar vara skruvade med någon slags plåtskruv från utsidan, som man inte kommer åt. Kan det även finnas ersättning för plastmothållet som reservdel?
Klicka här för att svara


