Under gårdagens fotbollsmatch mot Polen blev firandet lite väl entusiastiskt. Resultatet blev att vår Pholc Mobil 100-lampa, som hängde i taket vid sofforna, gick av i en av kopplingarna. Jag har försökt lista ut hur kopplingen är uppbyggd och om det går att få tag på reservdelar, men jag har gått bet på båda. Finns det någon kunnig själ här i forumet som har koll på hur den här lampan egentligen är konstruerad?
Delarna ser ut att bara ha varit hoppressade så det är väl bara att pressa ihop dem igen, eventuellt med en droppe epoxilim om det inte håller ihop.Z zamen skrev:Under gårdagens fotbollsmatch mot Polen blev firandet lite väl entusiastiskt. Resultatet blev att vår Pholc Mobil 100-lampa, som hängde i taket vid sofforna, gick av i en av kopplingarna. Jag har försökt lista ut hur kopplingen är uppbyggd och om det går att få tag på reservdelar, men jag har gått bet på båda. Finns det någon kunnig själ här i forumet som har koll på hur den här lampan egentligen är konstruerad?
Ja det var vad jag trodde men det finns liksom inget att fästa i. Jag tror snarare att det är en väldigt tunn hylsa som gängats in i överdelen och den har gått av. ser spår av brutet gods när jag kollar nogrannare.B Bitterhetsakademin skrev:
Klicka här för att svara